گزارش مایکروسافت: ۴۹ درصد از کارمندان نگران تصاحب شغل خود توسط هوش مصنوعی هستند

هوش مصنوعی ربات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از دیجیاتو، گزارش سالانه مایکروسافت نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از کارمندان این شرکت نگران وضعیت شغلی خودشان و جایگزین شدن هوش مصنوعی هستند.

در این گزارش سه موضوع کلیدی در کسب‌ و کار این شرکت مورد توجه قرار گرفت که یکی از موضوعات مورد توجه، تأثیر هوش مصنوعی بود. با وجودی که هوش مصنوعی می‌تواند نقاط قوت خوبی به همراه داشته باشد، اما این موضوع برای برخی از کارمندان تهدید محسوب می‌شود تا جایی که در گزارش سالانه این شرکت ۴۹ درصد آنها به صراحت و کاملاً شفاف اعلام کرده‌اند که نگران از دست دادن شغل خود هستند و تهدید هوش مصنوعی برای آنها کاملاً جدی است.

هوش مصنوعی، تهدید یا فرصت؟

حدود ۶۴ درصد کارمندان مایکروسافت در نظرسنجی شغلی شرکت کرده و جالب است بدانید که در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که زمان و توان کافی برای انجام وظایف خود ندارند و هوش مصنوعی از این زاویه بسیار کمک کننده است. کارمندان این شرکت به صورت متوسط حدود ۵۷ درصد زمان خود را در جلسات می‌گذرانند یا در حال ارسال ایمیل هستند. زمان آنها صرف پاسخ‌ دادن به چت‌ها میشود و در واقع حدود ۴۳ درصد از زمان آنها برای انجام کارهای اصلی باقی می‌ماند.

در چنین شرایطی هوش مصنوعی می‌تواند به بالا رفتن بهره‌وری آنها کمک کند و در نهایت به افزایش کارایی شرکت کمک می‌کند. زمانی که بخشی از کارها به هوش مصنوعی سپرده شود، کارمندان زمان بیشتری را می‌توانند صرف امور اصلی کنند. کارمندان به وضوح می‌دانند که هوش مصنوعی می‌تواند فواید بسیاری در ارتقا فعالیت‌های شرکت داشته باشد ولی از سوی دیگر نگران هستند که به واسطه این ابزار قدرتمند، شغل خودشان را از دست بدهند.

هوش مصنوعی کاربردهای زیادی دارد و استفاده از آن می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای کسب و کارها به همراه داشته باشد. باید دید در ادامه آیا دیدگاه این ۴۹ درصد کارمندانی که نگران وضعیت شغلی خود هستند، برطرف می‌شود یا واقعاً روزی می‌رسد که هوش مصنوعی جای آنها را در مایکروسافت به صورت جدی می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *