بوم مدل کسب و کار Foursquare

اپلیکیشن Foursquare

اپلیکیشن Foursquare مانند راهنما در هر موقعیتی در شهر که هستید همچون یک شهروند کاربلد، بهترین مراکز تفریحی و خدماتی را به شما معرفی می‌کند، و برای راهنما مکان‌ها از این اپلیکیشن استفاده می‌شود. راز موفقیت برنامه فوراسکوئر در مجموع کاربران آن است، یعنی مردم خودشان کمک می‌کنند تا مجموعه اطلاعاتی این اپلیکیشن هر روز کامل و کامل‌تر شود، بدین طریق که اطلاعات جاهایی که می‌روند را به اپلیکیشن اضافه می‌کنند. شما با انتخاب گزینه Best Nearby در فوراسکوئر نزدیک‌ترین و بهترین مکان‌هایی که مورد نظر شما است و در اطراف شما قرار دارند به نمایش در می‌آیند. شما البته می‌توانید با مراجعه به بخش جستجو، نام جایی که به دنبالش هستید را نیز وارد کنید تا آدرس آن را بر روی نقشه مشاهده نمایید.

شکل گیری برنامه Foursquare

 این شبکه اجتماعی در سال 2009 با همکاری دنیس کرولی و ناوین سلوادورایی فعالیت خود را آغاز کرد و حدود 45 میلیون کاربر را تا به امروز جذب خود کرده است. دنیس کرولی قبل از شکل گیری Foursquare روی یک برنامه مشابه دیگر به نام Dodgeball به عنوان پایان نامه خود کار می‌کرد. کاربرد برنامه Dodgeball  فقط ارسال و دریافت پیام کوتاه بود و یک برنامه خیلی کاربردی به شمار نمی‌رفت. همچنین در سال ۲۰۰۵ Dodgeball توسط گوگل خریداری شده و در سال ۲۰۰۹ نیز با برنامه Google Latitude جایگزین شد.

 اما به برنامه‌ی Foursquare قابلیت‌های بیش‌تر و بهتری اضافه شد که به کاربران این برنامه کاربردی این امکان را می‌دهد که در محیطی که فراهم آورده شده است با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. از زمان ساخت این اپلیکیشن تا به الان، به قابلیت های درونی این برنامه اضافه شد و به یکی از برنامه‌های محبوب در میان افراد مختلف تبدیل شد. جذابیت اصلی Foursquare شبکه اجتماعی آن است. در این برنامه شما می‌توانید مشاهده کنید که دوستانتان به کجاها سر می‌زنند و مشغول چه کاری هستند. با این روش ناب‌ترین مکان‌ها در شهر را می‌توانید پیدا کنید. برای مثال اگر دوست شما به کافه‌ای دنج برود، شما می‌توانید آن کافه را در لیست خود ذخیره کنید تا بعدا به آن سری بزنید و اوقات خوشی را بگذرانید.

قابلیت‌های اپلیکیشن Foursquare

شما می توانید از طریق این برنامه کاربردی به دنبال محل مورد نظر خود مثل رستوران، فروشگاه، کافی شاپ و … در محدوده اطراف خود بگردید. همچنین می‌توانید جستجوی خود را برای موقعیت جغرافیایی دیگر، با وارد کردن نام مکانی دیگر در بخش جستجوی این برنامه نیز انجام دهید. بعد از این کار کافی است چند لحظه‌ای منتظر بمانید تا اپلیکیشن Foursquare بهترین مکان‌های ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

این پیشنهادات با توجه به تاریخچه check-in کاربران و نتیجه تجربه آن‌ها ارائه می‌شود. کاربران این امکان را خواهند داشت که با پاسخدهی به یکسری از سوالات به مکان هایی که توسط Foursquare نشان داده می شود، امتیاز دهند. این کار می تواند در زمینه انتخاب بهترین و مناسب ترین مکان ممکن بسیار کمک کننده باشد.

طبق آمارهای گفته شده Foursquare از سال ۲۰۱۶ بیش‌تر از ۵۰ میلیون کاربر فعال را درون خود دارد. کاربران از راهنمایی‌های این اپلیکیشن برای پیدا کردن نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین و مکان مورد نظر خود استفاده می‌کنند. در فوراسکوئر می‌توانید تمامی اطلاعاتی مثل محیط اون مکان را بدست آورید و تصاویری از محیط رستوران که توسط کاربران ثبت شده و نیز نظرات ان ها در مورد کیفیت و قیمت را بدانید. برای مثال فرض کنید به هر طریقی رستورانی را برای صرف غذا انتخاب کرده اید یا به این رستوران دعوت شده اید و دوست دارید قبل از رفتن محیط رستوران، نوع و کیفیت غذا، میزان فاصله رستوران از شما و یک سری اطلاعات این چنینی را بدانید.

اینجا مثال رستوران زده شد اما این اپلیکیشن فقط محدود به رستوران ها نیست بلکه می‌تواند فیلم یک سینما، اجناس یک فروشگاه، محیط یک منطقه تفریحی یا هر چیز دیگری باشد. همچنین شما هم می توانید عکس موردنظر خود را با ذکر نظر ثبت کنید تا دیگر کاربران مانند شما استفاده کنند. Foursquare به همین روش توانست به یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی تبدیل شود. برنامه ای که شما از طریق آن می‌توانید مکان‌هایی که شاید حتی نتوانید به کمک GPS به خوبی پیدا نمایید را به کمک این برنامه در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیدا نمایید.

یکی از چیزهایی که باعث محبوبیت بیش‌تر اپلیکیشن فوراسکوئر شد این است که می‌توانید زمانی‌که به چیزی که دوست دارید، برخورد کردید می‌توانید آن را ذخیره کرده و به عنوان یک یادآور بعداً به سراغش بروید. آن را به فهرست «جاهای ذخیره‌شده من» خود اضافه کنید و هر زمان که خواستید برگردید تا فهرست‌تان را بررسی کنید. می‌توانید فهرست‌های جدیدی ایجاد کنید و آن‌ها را نیز به جاهای ذخیره‌شده خود بیفزایید و با این‌ کار ابزار فوق‌العاده‌ای برای سفرتان داشته باشید.

امکان سفارش غذا از طریق  Foursquare

همکاری اپلیکیشنFoursquare  با سایت Delivery.com باعث شده تا کاربران به راحتی بتوانند غذا و مواد غذایی سفارش دهند. اگر در یکی از 36 شهری که Delivery.com در ان خدمات ارائه می دهد حضور داشته باشید، می توانید به سادگی با اجرای اپلیکیشن و انتخاب ایکون مربوط به Delivery.com غذا مورد نظر را انتخاب و سفارش دهید تا برایتان ارسال شود. این اتفاق یکی از خدمات جدیدی است که اپلیکیشن Foursquare در اختیار کاربران خود قرار داده است.