بوم کسب وکار LG

LG

تاریخچه

ال‌جی در تاریخ یک اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید. در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید نخستین رادیو کره‌ای به عنوان پیام‌آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد. این شرکت در ماه نوامبر ۱۹۶۲ نخستین تلفن کره‌ای، در ژانویه ۱۹۶۵ نخستین یخچال کره‌ای، در اوت ۱۹۶۶ نخستین تلویزیون سیاه‌وسفید کره‌ای و در سپتامبر ۱۹۶۸ نخستین تهویه مطبوع کره‌ای را ساخت. ال‌جی در مارس ۱۹۶۸، نخستین شعبه خود را در خارج از کشور در نیویورک و در اوت ۱۹۷۸ نخستین نمایندگی فروش خود را در ایالات متحده آمریکا تأسیس نمود. با هدف پیشرفت، این شرکت در ژانویه ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ادغام‌شده و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال‌جی الکترونیکس تغییر یافت. پس از ادغام و سیر تحولات در سال ۱۹۷۸ با صادراتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار مقام نخست را در صنعت الکترونیک کسب نمود. به دنبال این موفقیت در دسامبر ۱۹۹۱ با صادرات ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست را در جهان کسب نمود. در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ با ارائه طرح چالش ۲۰۰۵، دومین تولد شرکت ال‌جی الکترونیکس شکل گرفت.

در ژانویه ۲۰۱۳، ال‌جی الکترونیکس نخستین تلویزیون تجاری بر پایه دیود نورگسیل ارگانیک (OLED) را روانه بازار کرد. صفحه تلویزیونی این نسل از نمایشگرها به نسبت تلویزیون‌های ال‌سی‌دی متداول و نمایشگرهای پلاسما بسیار نازک‌تر و واضح‌تر هستند.

اولین نوآوری شرکت‌ لاکی، ورود به صنعت پلاستیک در کره‌ی جنوبی بود. آنها اولین شرکت کره‌ای بودند که وارد این صنعت شدند. اولین محصولات پلاستیکی لاکی، ملزومات خانگی بودند که به مرور و از سال ۱۹۵۲ به بازار عرضه شدند. پس از آن اولین خمیردندان کرمی کره‌ی جنوبی، لقب اولین نوآوری شرکت لاکی را به خود اختصاص داد. لوله‌های PVC محصولات بعدی بودند که به مرور این برند پلاستیکی را در صنعت کره‌ی جنوبی مشهور کرد. 

با گسترش فعالیت در صنعت پلاستیک، برند گلداستار به این شرکت اضافه شد که به‌عنوان پدر ال‌جی الکترونیکس شناخته می‌شود. در نهایت در سال ۱۹۵۸ شرکت‌های لاکی و گلداستار با هم ترکیب شده و لاکی-گلداستار یا ال‌جی امروزی را ساختند.

گلداستار برندی بود که با تمرکز روی محصولات الکترونیی تاسیس شد. این برند پیش از تقسیم شدن و برندسازی مجدد تحت عنوان ال‌جی الکترونیکس، محصولاتی همچون رادیو، تلویزوین، مایکروفر و حتی تراکتور تولید می‌کرد. تلویزوین‌های برند گلداستار در دهه‌ی ۱۹۹۰ محبوبیت بالایی در بازارهای بین‌المللی و خصوصا آمریکا داشت.

یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گلداستار تحت عنوان گلداستار پرسیژن، محصولات اندازه‌‌گیری همچون مولتی متر، اسیلوسکوپ و محصولات صنعتی الکترونیکی تولید می‌کرد. پس از تغییر عنوان برندها، این زیرمجموعه نیز با نام ال‌جی پرسیژن به کار خود ادامه داد. در نهایت بخش دستگاه‌های اندازه‌گیری در سال ۱۹۹۹ به EZ Digital فروخته شد. بخش محصولات صنعتی نیز کار خود را تحت برند LIG Nex1 ادامه داد.

بخش دیگر خط تولید محصولات گلداستار به تراکتورها اختصاص داشت. این بخش در سال ۱۹۷۵ به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای و با همکاری شرکت ژاپنی یانمار شروع به کار کرد. در سال‌های بعدی همکاری با شرکت ایتالیایی فیات در تولید تراکتورها انجام شد و در نهایت، محصولات تحت برندهای گلداستار و گلداستار فیات به بازار عرضه شدند. برند گلداستار فیات بعدا به LG Cable تبدیل شد.

در سال‌های ابتدایی ادغام لاکی و گلداستار، ملزومات خانگی این شرکت که در خارج از کره‌ی جنوبی فروخته نمی‌شدند، برند لاکی داشتند. از محصولات معروف این برند در آن سال‌ها می‌توان مواد بهداشتی، شوینده‌ها و خمیردندان Perioe را نام برد. برخی از این محصولات مانند پودرهای ماشین لباسشویی هنوز هم در سبد تولیدات ال‌جی قرار دارند.

در طرف دیگر تولیدات، گلداستار به محصولات الکترونیکی مشغول بود و در سال ۱۹۵۹ اولین رادیو را در کره‌ی جنوبی تولید و عرضه کرد. این رادیو A501 نام داشت. پنکه و تلفن، محصولات بعدی گلداستار بودند که این شرکت را به‌عنوان اولین تولیدکننده در کره‌ی جنوبی مشهور کردند. در آن سال‌ها قطعات مورد نیاز برای تولید رادیو از کشورهای خارجی به کره وارد می‌شدند. مدیران گلداستار در تصمیمی شجاعانه، تولید قطعات را در داخل کارخانه‌های خود شروع کردند. این تصمیم یکی از اتفاقات تاریخی در صنعت الکترونیک کره بود که موجب سلطه‌ی گلداستار در این صنعت نیز شد.

به‌هرحال پیروزی‌های اولیه و تولید قطعات الکترونیکی باعث شد تا کره‌ای به تولید رادیوی دوم با استفاده از فناوری جدید ترانزیستور مشغول شوند. این رادیو T-701 نام داشت که به خاطر استفاده از ترانزیستور و افزایش قیمت، شرکت را با بحران مالی شدید روبرو کرد. در این میان دولت نظامی کره‌ی جنوبی تصمیم گرفت تا مناطق روستایی و کشاورزی را به رادیو مجهز کند و برای این منظور، گلداستار را انتخاب کرد. این قرارداد، فروش رادیوهای این شرکت را از چند هزار به بیش از یک میلیون در سال ۱۹۶۱ رساند.

با شروع دهه‌ی ۱۹۷۰، صنعت کره‌ی جنوبی بیش از پیش رو به رشد بود و مقامات دولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی قصد داشتند با گسترش زیرساخت‌های صنعتی، حضور خود را در بازارهای جهانی گسترش دهند. یکی از زیرمجموعه‌های گلداستار در آن سال‌ها به تولید کابل‌های برقی مشغول بود که تاثیر مهمی در توسعه‌ی زیرساخت‌ها داشت.

در سال ۱۹۶۲ برای اولین بار صادرات رادیو در کره‌ی جنوبی شروع شد و گلداستار به‌عنوان پیشگام تولید این محصولات، رادیوهای خود را به خارج از کشور صادر کرد. در همان سال‌ها و پس از گذار از دوران رشد اولیه، گلداستار به صنایع مالی و تامین سرمایه برای اشخاص و شرکت‌ها نیز وارد شد. دو سال بعد، حضور جدی این شرکت در صنعت مخابرات کلید خورد. آنها اولین سیستم دیسپاچنیگ اتوماتیک پزشکی بر مبنای سوئیچ تلفنی را در کره راه‌اندازی کرد.

تولیدات لوازم خانگی گلداستار در پایان این دهه به اوج رسید و زمزمه‌های فرمانروایی این برند در صنعت پرسود محصولات الکترونیکی به گوش رسید. گلداستار در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ خود را به‌عنوان اولین تولیدکننده‌ی یخچال و تلویزیون سیاه و سفید در کره‌ی جنوبی معرفی کرد. در سال‌های بعدی باز هم اولین‌ها به نام گلداستار رقم خوردند. در سال ۱۹۶۸ اولین دستگاه تهویه هوا و در سال ۱۹۶۹ اولین آسانسور و اولین ماشین لباسشویی کره توسط این شرکت تولید و معرفی شد.

در بخش دیگر شرکت یعنی لاک-هوی، تولید محصولات صنعتی و خصوصا روغنی ادامه داشت. این شرکت با همکاری Fat Industry در سال ۱۹۶۷ اولین شامپو را در کره‌ی جنوبی معرفی کرد.

LG

ال‌جی الکترونیکس (به انگلیسی: LG Electronics) شرکت صنایع الکترونیکی کره‌ای چندملیتی است، ال جی (LG Corporation)  پیش از این با نام Lucky-Goldstar شناخته می‌شدکه به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ در زمینه صنعت الکترونیک و فناوری اطلاعات شناخته و لقب چهارمین هولدینگ بزرگ کره‌ی جنوبی را یدک می‌کشد..

ریشه‌های تأسیس این شرکت به سال ۱۹۵۸ و راه‌اندازی شرکت گلداستار بازمی‌گردد. ال‌جی الکترونیکس هم‌اکنون از شرکت‌های تابعه ال‌جی می‌باشد و در عمل، بخش صنایع الکترونیکی این شرکت کره‌ای به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت  در برج های دو قلویی با نام شرکت در شهر سئول قرار دارد فروش جهانی محصولات این شرکت در سال ۲۰۱۴، معادل ۵۵٫۹۱ میلیارد دلار بود. ال‌جی الکترونیکس، دارای ۴ چهار بخش اصلی تجاری شامل سرگرمی‌های خانگی، ارتباطات سیار، لوازم خانگی و بخش تولید تجهیزات سرمایشی و قطعات خودرو (برای شرکت استاریون هند) است.

ال‌جی الکترونیکس در سال ۱۹۹۵ شرکت زنیت را تصاحب کرد و اکنون ۳۷٫۹ درصد از ال‌جی دیسپلی را نیز از سال ۲۰۱۳ در اختیار دارد. ز سال ۲۰۰۸، ال‌جی الکترونیکس، چهارمین تولیدکنندهٔ بزرگ تلویزیون‌های ال‌سی‌دی در جهان است. این شرکت دارای ۱۲۸ واحد عملیاتی در سراسر جهان است و تا سال ۲۰۲۰، دارای بیش از ۷۵۰۰۰ کارمند بوده‌است. الجی در تاریخ بیش از ۷۰ ساله‌ی خود صنایع مختلفی اعم از محصولات شیمیایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی الکترونیکی، گوشی‌های هوشمند و محصولات مخابراتی را به حوزه‌ی فعالیت خود اضافه کرده است. از زیرمجموعه‌های بزرگ این شرکت می‌توان ال جی الکترونیکس،‌ ال جی دیسپلی، زنیث و ال جی کمیکال (LG Chem) را نام برد. در این میان ال‌جی الکترونیکس را می‌توان مشهورترین زیرمجموعه‌ی این شرکت کره‌ای نامید که به خاطر عرضه‌ی محصولات مخصوص مصرف‌کنندگان، در میان کاربران عادی شناخته‌شده است.

این-هوی-کو،-موسس-ال‌جی
این-هوی-کو،-موسس-ال‌جی

لوگو

استفاده از آرم ساده در موارد زیر:
– فرم های شرکت ی شرکت
(کارت ویزیت، سربرگ،
پاکت نامه)
– الگوهای دفتر (فاکس، یادداشت)
– جوایز و افتخارات
– کارت های شناسایی
– علائم و امضاهای شرکت

استفاده از آرم سه بعدی در موارد زیر:
– تبلیغات
(چاپی، آنلاین، تلویزیونی و محیط بیرون)
– وب سایت ها و میکروسایت ها
– آگهی های ترفیع فروش
(دفترچه ها، بروشورها و غیره)
– بسته بندی
– علائم خرده فروشی و POP
– کیسه های خرید
– وسایل نقلیه خدماتی

طرح
دایره سمبل کره زمین است. تصویر چهره خندان یک انسان در این نماد نشانگر دوستی و نزدیکی است. به طور کلی نماد LG بیانگر جهان، آینده، جوانی، بشریت و فن آوری است.

یک چشم
هدفمند، متمرکز و مطمئن.

فضای خالی بالا سمت راست
عمداً سمت راست آرم خالی و به صورت نامتقارن رها شده است، این مشخصه بیانگر خلاقیت LG و وفق پذیری با تغییرات است.

رنگ ها
رنگ قرمز LG، رنگ اصلی آرم، سمبل دوستی است، و حسی قوی به LG می بخشد که به تعهدات خود برای ارائه بهترین ها پایبند باشد. رنگ خاکستری LG نشانگر فن آوری و اعتبار آن است.

گسترش فعالیت

با شروع دهه‌ی ۱۹۸۰، مدیران الجی با مشاهده‌ و بررسی رشد سریع در سال های قبل، به فکر اتحاد بیشتر بخش‌ها افتادند. در سال ۱۹۷۰ دومین مدیر تاریخ ال‌جی یعنی چا کیونگ کو به این سمت رسید. او و دیگر مدیران پیشرفت هرچه بیشتر به‌همراه توسعه‌ی بخش‌های تحقیق و توسعه را در دستور کار خود قرار دادند. این دهه با گسترش تولیدات قبلی در هر دو بخش الکترونیک و صنایع پلاستیک و شیمیایی ادامه داشت. گلداستار از یک طرف برای اولین بار تولید انبوه تلویزوین رنگی را در کره‌ی جنوبی شروع کرد و لاکی نیز با گسترش تولیدات و اضافه کردن محصولات جدید همچون پنجره‌های پی‌وی‌سی و در کنار آنها تاسیس زیرمجموعه‌‌ی پتروشیمی، مجموع درآمد خود را به بیش از ۱۰۰ میلیارد وون رساند.

سال‌های پایانی قرن بیستم با تمرکز بیش از پیش کره‌ای‌ها روی بازارهای بین‌المللی، طراحی مجدد برند و تلاش برای سلطه‌ی نهایی بر بازارهای محل فعالیت همراه بود. آنها صنایع شیمیایی، انرژی، الکترونیک و فناوری اطلاعات، مخابرات و بازارهای مالی را به‌عنوان حوزه‌های تمرکز خود انتخاب کردند. هولدینگ لاکی-گلداستار در سال ۱۹۹۵ تصمیم خود برای برندسازی مجدد را عملی کرد و با انتخاب برند ال‌جی به‌عنوان نام اصلی، محصولات خود را برای مصرف‌کنندگان جهانی نیز شناخته‌شده‌تر کرد. در همان سال سومین مدیر تاریخ ال‌جی یعنی بون مو کو مشغول به کار شد.

در سال ۱۹۹۶ ال‌جی تلکام با هدف ورود به صنعت مخابرات تاسیس شد. این شرکت امروز به نام +LG U شناخته می‌شود. در سال‌های بعدی تلاش برای حضور جدی‌تر در صنعت الکترونیک ادامه پیدا کرد و با همکاری فیلیپس، شرکت ال‌جی فیلیپس ال‌سی‌دی تاسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۰۱ اولین محصول خود را به‌صورت رسمی به بازار عرضه کرد و امروز با نام ال جی دیسپلی شناخته می‌شود.

با شروع قرن ۲۱ تغییرات ساختاری در بخش تولیدات شیمیایی و بهداشتی نیز انجام شد. بخش شیمیایی ال‌جی در سال ۲۰۰۱ به شرکت‌های LGCI، LG Chem و LG Household & Health Care تقسیم شد. بخش محصولات سلامتی شرکت در سال ۲۰۰۳ مجوز تولید داروی Factiv را از سازمان غذا و دارو FDA دریافت کرد.

اولین محصولات و تبلیغات لاکی کمیکال

در سال‌های اخیر، زیرمجموعه‌های الجی در بخش‌های مختلف به افتخارات متعددی دست یافتند. در سال ۲۰۰۲، الجی فیلیپس در تولید ال‌سی‌دی اولین محصول نسل پنجم TFT را به بازار عرضه کرد. در سال ۲۰۰۴، ال‌جی الکترونیکس به‌عنوان برترین شرکت IT جهان انتخاب شد. در سال‌های بعدی تلاش برای ورود به صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر نیز با قدرت ادامه یافت و بخش انرژی خورشیدی این شرکت تاسیس شد. ورود به این صنعت باعث شد تا بخش شیمیایی با نام LG Chem نیز جایزه‌ی مدیریت سبز را دریافت کند.

اولین تلویزیون سه‌بعدی کره‌ی جنوبی، از نوآوری‌های بعدی شرکت کره‌ای بود که در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد. در همان سال، تلاش کره‌ای‌ها برای حضور جدی‌تر در بازار انرژی‌های سبز ادامه یافت و ال‌جی کمیکال کارخانه‌ی تولید باتری وسایل نقلیه را تاسیس کرد که دو سال بعد به‌عنوان بهترین بازیگر این صنعت انتخاب شد. در سال‌های بعدی اگرچه برخی زیرمجموعه‌های ال‌جی مانند بخش تولید گوشی‌های موبایل آن‌طور که باید و شاید در بازارها موفق نبودند، اما بخش‌های محصولات شیمیایی، مخابرات، صفحات نمایش و لوازم خانگی با قدرت هرچه بیشتر به فعالیت ادامه داده‌اند و هنوز جزو بازیگران اصلی صنایع به حساب می‌آیند.

یکی از مجموعه‌های اصلی فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ی ال‌جی، پارک علوم یا Sciencepark این شرکت است. آنها این مجموعه را بزرگترین مجموعه‌ی تحقیقاتی در کره‌ی جنوبی می‌دانند. این مرکز علمی که با هدف پیشرفت هرچه بیشتر برند کره‌ای در صنایع زیرمجموعه تاسیس شده، مهندسین و محققین بسیاری از صنایع مختلف را گردهم آورده تا یکپارچگی را در واحدهای خود به جریان بیاندازد. 

شکست و خروج از بازار موبایل

در ۵ آوریل ۲۰۲۱، شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد بخش گوشی همراه خود را که دیری است هیچ سوددهی برای آن ندارد تعطیل می‌کند و از بازار گوشی‌های هوشمند بیرون می‌آید. به این ترتیب، ال‌جی نخستین برند سازنده گوشی‌های هوشمند است که کاملاً از بازار این گوشی‌ها کنار می‌کشد.

تصمیم این شرکت برای بیرون آمدن از عرصه تلفن‌های همراه هوشمند، سهم بازار ۱۰ درصدی آن در آمریکای شمالی را در اختیار دیگر سازندگان به‌ویژه اپل و سامسونگ قرار می‌دهد.

بخش گوشی‌های هوشمند ال‌جی ۶ سال است حدود ۴٫۵ میلیارد دلار به این شرکت خسارت زده‌است. به گفته کارشناسان بیرون آمدن از این بخش بسیار رقابتی این امکان را به ال‌جی می‌دهد تا بر رشد بخش‌های دیگر مانند قطعات خودروهای برقی و وسایل مربوط به آن و خانه‌های هوشمند تمرکز کند.

ال‌جی در ۲۰۱۳ سومین تولیدکننده گوشی همراه پس از سامسونگ و اپل بود اما به تدریج محبوبیت خود را از دست داد. متخصصان از این شرکت به خاطر کمبود تخصص در بازاریابی نسبت به رقبای چینی هم انتقاد کرده‌اند. اکنون سهم جهانی ال‌ جی تنها ۲ درصد است. این شرکت ۲۳ میلیون گوشی همراه در سال ۲۰۲۰ صادر کرد، در حالی که این رقم برای سامسونگ، برابر با ۲۵۶ میلیون گوشی بود.

ال‌جی علاوه بر آمریکای شمالی، حضور قابل‌توجهی در آمریکای لاتین هم دارد و پنجمین تولید کننده گوشی همراه در این منطقه است. به‌نظر می‌رسد سامسونگ و شرکت‌های چینی مثل اوپو، ویوو و شیائومی از خروج ال‌جی از این منطقه سود ببرند. بخش گوشی‌های همراه ال‌جی کوچکترین بخش این شرکت است و حدود ۷ درصد از درآمد آن را بر عهده دارد. انتظار می‌رود این بخش تا پایان ژوئیه (تیرماه) بسته شود.

اما کارکنان این بخش شرکت در کره جنوبی اخراج نشده و به دیگر کسب‌وکارها و شعب ال‌جی منتقل می‌شوند همچنین خدمات پشتیبانی و ارتقاء نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند ال‌جی برای مشتریان ادامه خواهد داشت.

زیرمجموعه‌ها

همان‌طور که گفته شد ال‌جی در حال حاضر به‌صورت یک هولدینگ جامع از شرکت‌های متنوع صنایعی همچون الکترونیک، شیمی و مخابرات به فعالیت می‌پردازد. مجموعه‌ی LG Corp در سال ۲۰۰۳ و با هدف مدیریت این شرکت‌های زیرمجموعه تاسیس شد.

الکترونیک

شروع فعالیت‌های ال‌جی در این صنعت از سال ۱۹۵۸ و با تاسیس گلداستار بوده است. آنها در طول تاریخچه‌ی بیش از نیم قرن خود نوآوری‌های متعددی را به جهان عرضه کرده‌اند. در حال حاضر محصولات الکترونیکی این شرکت در چند زیرمجموعه با نام ال جی الکترونیکس، ال جی دیسپلی، ال جی اینوتک و سیلیکون ورکس تولید می‌شوند.

ال‌جی الکترونیکس شناخته‌شده‌ترین زیرمجموعه در این بخش است که با هدف تولید محصولات نهایی برای مصرف‌کنندگان فعالیت می‌کند. طبق آخرین آمار، این زیرمجموعه بیش از ۸۲ هزار کارمند را در ۱۱۹ مرکز در سرتاسر جهان استخدام کرده است. محصولات ال‌جی الکترونیکس در چهار بخش اصلی سرگرمی‌هی خانگی، موبایل و ارتباطات، لوازم خانگی و قطعات خودرو تولید می‌شوند.

برند ال‌جی الکترونیکس در سال ۱۹۹۴ به‌طور مستقل از گلداستار زاده شد و در اولین اقدام برای گسترش هرچه بیشتر بازار و تولیدات خارجی، شرکت آمریکایی زنیث، تولیدکننده‌‌ی تلویزیون را خریداری کرد. آنها اولین گوشی موبایل جهان در شبکه‌ی CDMA را در سال ۱۹۹۵ تولید کرده و آن را برای اپراتورهای Ameritech و GTE تامین کرد.

تلویزیون

تلویزیون یکی از اصلی‌ترین محصولات برند ال‌جی الکترونیکس است که تاریخچه‌ی آن به اولین تلویزیون کره‌ی جنوبی ساخته‌ی کلداستار باز می‌گردد. پس از سال‌ها توسعه و همکاری با شرکت‌های متعدد از جمله فیلیپس، کره‌ای‌ها باز هم پیشگامی خود را در این صنعت به رخ کشدیند و در سال ۲۰۰۷، اولین تلویزیون اینترنتی جهان را عرضه کردند. در سال‌های بعدی تمرکز روی توسعه‌ی سیستم‌عامل این تلویزیون‌ها و همچنین ساخت محصولاتی پیشرفته‌تر با امکانات قوی‌تر ادامه یافت. ال‌جی اولین تولیدکننده‌ی تلویزیون پلاسما در جهان نیز بوده است.

پس از موفقیت در عرضه‌ی محصولات نوآورانه و اولین بودن در بخش‌های مختلف اعم از تلویزیون‌های سه‌بعدی، 4K و UHD، محصولات این شرکت در حال حاضر انواع نوآوری‌ها اعم از هوش مصنوعی، صفحات نمایش اولد و همچنین صفحات فوق باریک را در خود جای داده‌اند. از آخرین محصولات تولیدی بخش تلویزیون در ال‌جی الکترونیکس می‌توان به سری پرمیوم آنها اشاره کرد که از هوش مصنوعی AI Thinq مجهز به دستیار گوگل استفاده می‌کنند.

 

تلویزیون-سیاه-و-سفید-تولید-گلداستار
تلویزیون-سیاه-و-سفید-تولید-گلداستار
تلویزیون لوله شونده ال جی
صفحات 4K اولد در تلویزیون‌های ال جی

گوشی موبایل و گجت‌های هوشمند

گوشی‌های موبایل بخش دیگری از محصولات الکترونیکی ال‌جی را تشکیل می‌دهند که با ظهور و گسترش اولین نمونه‌های جهانی، در سبد تولیدات این شرکت قرار گرفتند. الجی تاکنون گستره‌ی وسیعی از محصولات را در این حوزه تولید کرده و تا چند سال پیش جزو سه شرکت برتر تولیدکننده‌ی این محصولات بوده است. اولین گوشی تولید شده توسط این شرکت کره‌ای با بازار هدف کاربران عمومی، LG 510W نام داشت که با طراحی بازشو در سال ۲۰۰۲ به بازار عرضه شد.

با گسترش گوشی‌های هوشمند و همچنین، ظهور سیستم‌عامل محبوب اندروید، ال‌جی نیز از غافله عقب نماند و اولین گجت خود را در این بخش با نام LG-GW620 در سال ۲۰۰۹ به بازار عرضه کرد. در سال‌های بعد رقابت این شرکت با دیگر فعالان بازار با قدرت ادامه یافت و برخی برندهای گوشی‌های هوشمند مانند اپتیموس، موفقیت‌هایی را برای کره‌ای‌ها به‌همراه داشت. آخرین تلاش‌های ال‌جی برای سلطه بر بازار گوشی‌های هوشمند با برند G عرضه شدند. ال‌جی جی 5 یکی از محصولات نوآورانه‌ی کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر بود که طراحی ماژولار گوشی‌های هوشمند را بهتر از رقبا به کاربران معرفی کرد. در سال‌های اخیر برندهای V، Q و K بخش اعظم محصولات این شرکت را شامل می‌شوند. تبلت‌ها بخش دیگری از گجت‌های هوشمند ال‌جی را تشکیل می‌دهند که عموما با برند G Pad به بازار عرضه می‌شوند.

با گسترش ساعت‌ها و گجت‌های پوشیدنی هوشمند، ال‌جی نیز به این بازار وارد شد و اولین ساعت هوشمند خود را با همکاری گوگل و با نام LG G Watch در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه کرد. محصول بعدی به سرعت و در همان سال عرضه شد که از طراحی صفحه‌ی گرد شبیه به موتو 360 بهره برده و LG G Watch R نام داشت. در سال‌های اخیر برند کره‌ای حرف G را از نام ساعت‌های هوشمند خود حذف کرده و آخرین گجت در این بخش را نیز با نام LG G Watch Sport در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه کرده است.

لوازم خانگی

لوازم خانگی از همان سال‌های ابتدایی گلداستار یکی از شاخه‌های اصلی محصولات شرکت کره‌ای بوده‌اند. آنها در تاریخچه‌ی خود بسیاری محصولات همچون سیستم‌های تهویه‌ی هوا را برای اولین بار تولید کرده‌اند و امروز به یکی از مشهورترین برندهای این محصولات در جهان تبدیل شده‌اند. در سال‌های اخیر این شرکت با به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته‌ی لوازم خانگی هوشمند، فناوری HomeChat را به محصولات خود اضافه کرده و با یکپارچه‌سازی پیام‌رسان LINE با آن، امکانات متعددی همچون ارسال پیام، کنترل و نظارت محصولات هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ال جی دیسپلی

ال‌جی دیسپلی یکی دیگر از شرکت‌های مستقل فعال در بخش الکترونیک این شرکت کره‌ای است. فعالیت این بخش در سال ۱۹۹۹ و با شراکت با فیلیپس شروع شد. ال‌جی-فیلیپس ال‌سی‌دی نام این شرکت بود تا این که در سال ۲۰۰۸، فیلیپس تمام سهام خود در این شرکت را فروخت. البته این دو شرکت یک شراکت دیگر به نام LG-Philips Displays نیز داشتند که قطعاتی همچون لامپ‌های پرتوی کاتدی و مواد اولیه همچون شیشه و فسفر را برای صفحات نمایش تولید می‌کرد.

ال‌جی دیسپلی ۸ مرکز تولیدی در شهرهای گومی و پاجو کره‌ی جنوبی دارد. مرکز موناژ ماژول در نانجینگ و گوانگژو چین و همچنین وروکلاو در لهستان نیز از مراکز تولیدی این شرکت هستند. این شرکت در نمایشگا‌ه‌های اخیر فناوری از جدیدترین نوآوری‌های خود در صنعت صفحات نمایش رونمایی کرده است. تلویزیون‌های لوله شونده، اولین تلویزیون 8K اولد و فناوری پخش صدا از پنل‌های اولد، آخرین فناوری‌های معرفی شده توسط این شرکت کره‌ای هستند.

ال‌جی اینوتک

دیگر شرکت مستقل ال‌جی در بخش محصولات الکترونیکی، اینوتک است که با تمرکز روی ساخت قطعات الکترونیکی فعالیت می‌کند. این شرکت انواع محصولات را برای بخش‌های دیگر ال‌جی نیز تولید می‌کند. به‌عنوان مثال ماژول‌های دوربین گوشی‌های هوشمند، آداپتور وسایل برقی و ماژول‌های بلوتوث برای ال‌جی الکترونیکس تولید می‌شوند. پنل‌های ال‌ای‌دی برای خودروها، سیستم‌های نظارت تصویری و انواع ماژول‌های الکترونیکی نیز توسط ال‌جی اینوتک تولید می‌شوند.

این شرکت راهکارهای جامع الکترونیکی را نیز برای خانه‌ها و سازمان‌ها ارائه می‌کند. از این میان می‌توان سیستم‌های موقعیت‌یابی، امنیتی، خانه‌ی هوشمند و نورپردازی هوشمند را نام برد. نکته‌ی قابل توجه این که محصولات سیلیکونی دیگر بخش‌ها مانند مدارهای مجتمع الکترونیکی توسط زیرمجموعه‌ای دیگر به نام سیلیکون ورکس تولید می‌شود.

صنایع شیمیایی

تاریخچه‌ی محصولات و خدمات صنعت شیمی ال‌جی به سال‌های ابتدایی تاسیس این شرکت و لاکی کمیکال باز می‌گردد. هدف اولیه از همان ابتدا تولید محصولات الزامی برای زندگی روزمره‌ی مردم بوده است.

زیرمجموعه‌ی اصلی محصولات شیمیایی LG Chem است که انواع محصولات و راهکارهای شیمیایی را عرضه می‌کند. این شرکت در آمارهای مختلف بزرگترین تولیدکننده‌ی صنایع شیمیایی و پتروشیمی در کره‌ی جنوبی بوده و در جهان نیز رتبه‌ی ۱۳ را به خود اختصاص داده است. عموم محصولات و خدمات این شرکت برای ارائه به شرکت‌های دیگر عرضه می‌شوند. محصولات ال‌جی کمیکال در دسته‌های مواد اولیه، مواد مورد استفاده در صنعت فناوری اطلاعات، مواد فوق پیشرفته و محصولات دارویی عرضه می‌شوند.

مواد اولیه‌ی تولید ال‌جی کمیکال انواع مواد NCC، PO، ABS، PVC، EP را شامل می‌شوند که به‌عنوان مواد پایه در صنایع گوناگون استفاده می‌شوند. دربخش محصولات شیمیایی مرتبط با فناوری اطلاعات، باتری‌های لیتیوم یونی ابتدا در این شرکت به تولید انبوه رسیدند. انواع باتری‌های گجت‌های هوشمند و همچنین خودروهای الکتریکی، محصولات این شرکت در بخش IT را تشکیل می‌دهند. نکته‌ی قابل ذکر این که این شرکت علاوه بر تولید محصولات نهایی همچون باتری، مواد مورد نیاز برای تولید آنها را نیز تولید می‌کند.

بخش تولید داروهای شیمیایی این شرکت اولین شرکت کره‌ای بود که در سال ۲۰۰۳ مجوز FDA برای تولید یک دارو را دریافت کرد. آنها تاکنون با پیشرفت‌های متعدد در این زمینه توانسته‌اند داروهایی همچون اولین داروی رشد کودکان یا داروهای جدیدی برای دیابت و آرتروز را به بازار عرضه کنند. نکته‌ی قابل توجه این که اولین واکسن هپاتیت ب در کره تیز توسط ال‌جی کمیکال تولید شده و تا کنون به بیش از ۸۰ کشور صادر شده است. علاوه بر موارد گفته شده کودهای شیمیایی و مواد افزایش رشد محصولات گیاهی و باغی نیز در زمره‌ی محصولات شرکت کره‌ای قرار دارند.

داروی کنترل دیابت محصول ال جی کمبکال

از دیگر زیرمجموعه‌های ال‌جی فعال در صنایع شیمیایی می‌توان Farm Hannong فعال در صنعت کشاورزی و محصولات وابسته، LG Hausys تولیدکننده‌ی مواد پیشرفته برای صنایع گوناگون پوششی، LG Household & Healthcare تولیدکننده‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی و LG MMA فعال در صنایع پتروشیمی را نام برد.

یکی-از-اولین-کارخانه‌های-ال-جی

مخابرات و زیرساخت

ال‌جی در صنعت مخابرات نیز زیرمجموعه‌ها و محصولات متنوعی دارد که با شعار پیشبرد کیفیت ارتباطات کاربران فعالیت می‌کنند. زیرمجموعه‌ی اصلی در این بخش ال‌جی یو پلاس است که پیش از این با نام ال‌جی تلکام فعالیت می‌کرد. این شرکت در سال ۱۹۹۶ تاسیس شده و به‌عنوان یک اپراتور مخابراتی، خدمات مرتبط با این حوزه را ارائه می‌کند. سرویس‌های BankOn و MusicOn از خدمات جانبی این شرکت هستند که هر کدام در بخش‌های مالی و سرگرمی، بخش اعظمی از بازار کره را تحت سلطه‌ی خود دارند.

موسس-ال-جی-در-حال-آزمایش-اولین-دستگاه‌های-تلفن-این-شرکت

ال‌جی ابتدا در سال ۱۹۹۶ با ورود به یک رقابت برای اجرای پروژه‌های مخابراتی دولت کره، عزم خود را برای ورود به صنعت مخابرات نشان داد. آنها ابتدا مجوز پیاده‌سازی شبکه‌های CDMA را کسب کرده و ال‌جی تلکام را تاسیس کردند. شرکت بزرگ بعدی با نام ال‌جی پاورکام چند سال بعد به‌عنوان یکی از بزرگترین ISPهای کره وارد میدان شد. در نهایت در سال ۲۰۱۰ ال‌جی تلکام به ال‌جی یو پلاس تغییر نام داد.

از خدمات ارائه شده توسط ال‌جی یوپلاس می‌توان به اینترنت همراه نسل چهارم، اینترنت بر بستر کابل و فیبر نوری، IPTV، پرداخت الکترونیک و خدمات تجاری شبکه اشاره کرد.

یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ال‌جی در زمینه‌ی شبکه و مخابرات، LG CNS است که در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد این شرکت با تمرکز روی خدمات حوزه‌ی فناوری اطلاعات اعم از یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و شبکه‌ها و مشاوره‌ی پیاده‌سازی سیستم‌های تحت شبکه فعالیت می‌کند. ال‌جی سی‌ان‌اس ابتدا برای طراحی، پیاده‌سازی و اجرای خدمات شبکه‌های کامپیوتری در داخل شرکت ال جی تاسیس شد اما پس از مدتی خدمات خود را برای شرکت‌ها و دولت‌های دیگر نیز عرضه کرد. در حال حاضر این شرکت بزرگترین سرویس‌دهنده‌ی فناوری اطلاعات در کره بوده و در پیاده‌سازی بسیاری زیرساخت‌های عظیم عمومی در این کشور نقش داشته است.

فعالیت ال جی در بخش زیرساخت و توسعه‌ی منابع طبیعی، در زیرمجموعه‌ی عظیم این شرکت به نام ال جی اینترنشنال یا LGI انجام می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۵۳ تاسیس شده و هدف اصلی آن، ایجاد نیروی محرکه‌ی اقتصادی و تجاری برای شرکت اصلی بوده است. شرکت مذکور ابتدا با نام لاکی اینداستری کورپوریشن فعالیت می‌کرد، سپس به باندو تریدینگ کورپوریشن و پس از آن به لاکی گلداستار تریدینگ تغییر نام داد و در نهایت در سال ۱۹۹۵ نام الجی اینترنشنال برای آن انتخاب شد.

پارک علمی ال جی

در دهه‌ی ۱۹۸۰ تمرکز این بخش روی فعالیت‌های واردات و صادرات صنایع اصلی ال‌جی معطوف شد. در دهه‌ی پایانای قرن بیستم، این شرکت به زمینه‌های جدید از جمله توسعه‌ی منابع طبیعی وارد شد. در نهایت با شروع قرن ۲۱، سرمایه‌گذاری‌های LGI روی توسعه‌ی زیرساخت افزایش یافته و امروز این شرکت به‌عنوان یکی از متخصصین حرفه‌ای در توسعه‌ی منابع طبیعی شناخته می‌شود.

شرکت ال‌جی اینترنشنال در حال حاضر در ۸۰ هاب کسب‌وکار در قاره‌های آسیا، اروپا و آمریکای شمالی سرمایه‌گذاری و فعالیت کرده است. آنها پروژه‌های متعددی را در بخش‌های زغال سنگ، نفت، فلزات غیر آهنی و دیگر مواد باارزش، در دست اجرا دارند. از پروژه‌های بزرگ اخیر این شرکت می‌توان به کارخانه‌ی پلی‌پروپیلن در ویتنام، میدان نفتی در عمان، پالایشگاه گاز در ترکمنستان، معادن و کارخانجات زغال سنگ در چین و کارخانه‌ی سیمان در میانمار اشاره کرد.

چهارمین هولدینگ بزرگ کره‌ی جنوبی، برای رفع نیازهای لجستیکی خود و همچنین ارائه‌ی خدمات برای دیگر شرکت‌های بزرگ دنیا، زیرمجموعه‌ی لجستیگی Pantos را در اختیار دارد. این شرکت از سال ۱۹۷۷ شروع به کار کرده و با چشم‌انداز تبدیل شدن به بازیگری بزرگ در صنعت حمل‌ونقل جهانی فعالیت می‌کند. شرکت‌های بزرگ جهان از سونی و هیوندای تا ای‌بی و تویوتا و بسیاری تولیدکنندگان باسابقه‌ی بین‌المللی، در لیست مشتریان این شرکت قرار دارند.

پانتوس ابتدا در سال ۱۹۷۷ و با نام Bumhan Huengsan به‌عنوان یک شرکت خدمات حمل‌ونقل هوایی تاسیس شد و پس از چندین همکاری با زیرمجموعه‌های بزرگ ال‌جی از جمله ال‌جی الکترونیکس و ال‌جی کمیکال در ابتدای قرن ۲۱، در سال ۲۰۱۵ به‌صورت رسمی به یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت تبدیل شد.

ServeOne یکی دیگر از زیرمجموعه‌های ال‌جی است که در بخش مشاوره‌ی کسب‌وکار و همچنین صنایع ساخت‌وساز و توسعه‌ی زیرساخت فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۸۰ و با تمرکز روی فروش و رهن و اجاره‌ی املاک و مستغلات تاسیس شد و اولین فعالیت‌های آن مربوط به مدیریت ساخت‌‌وساز برج‌های دوقلوی ال‌جی بود.

هولدینگ بزرگ ال‌جی برای کسب‌وکار تبلیغات و بازاریابی خود نیز یک شرکت مستقل دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۲ و با تمرکز روی تبلیغات برای بخش صنایع شیمیایی لاک-هوی تاسیس شد و با شروع قرن ۲۱ به هولدینگ GIIR تغییر نام داد. در حال حاضر زیرمجموعه‌های HS Ad و LBEST، بخش‌های اصلی تبلیغات و بازاریابی این شرکت هستند.

هولدینگ گسترده‌ی ال‌جی در ورزش نیز فعالیت‌هایی جدی دارد. آنها در سال ۱۹۸۳ شرکت ال جی اسپورتس را تاسیس کردند که به‌عنوان اولین شرکت مدیریت ورزشی در کره‌ی جنوبی شناخته می‌شود. تمرکز این شرکت در سال‌های اولیه روی ورزش‌های بیسبال و بسکتبال بوده و تیم بیسبال LG TWINS در سال ۱۹۹۰ به‌عنوان اولین تیم این شرکت تاسیس شده است. تیم بسکتبال ال جی نیز تحت مدیریت این شرکت و با نام LG SAKERS در شهر چانگوون کره تاسیس شد. 

علاوه بر موارد گفته شده، گروه ال‌جی نمایندگی کوکاکولا در کره‌ی جنوبی را اخذ کرده و نوشیدنی‌های این شرکت توسط ال‌جی بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند. ال‌جی یک زیرمجموعه‌ی تحقیقاتی نیز با هدف پیش‌بینی و تدوین راهکار برای مسائل اقتصادی دارد که تحت عنوان Economic Research Institute فعالیت می‌کند. 

محصولات

ال‌جی الکترونیکس محصولات گوناگونی در زمینه‌های مختلف دارد که اغلب آنها مربوط به لوازم خانگی هستند.

  • لوازم خانگی
    • لوازم آشپزخانه
    • یخچال و فریزر
    • مایکروویو
    • اجاق گاز
    • ماشین لباسشویی
    • ماشین ظرفشویی
    • استایلر (مراقب از لباس)
    • جاروبرقی
  • گوشی‌های هوشمند
  • تلویزیون
  • سیستم‌های صوتی
  • سیستم‌های تهویه مطبوع
  • تصفیه هوا
  • مانیتور کامپیوتر
  • دستگاه‌های پوشیدنی (مانند ساعت هوشمند)

مدل درامد

 فروش جهانی محصولات این شرکت در سال ۲۰۱۴، معادل ۵۵٫۹۱ میلیارد دلار بود.

الجی در تاریخ بیش از ۷۰ ساله‌ی خودصنایع مختلفی اعم از محصولات شیمیایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی الکترونیکی، گوشی‌های هوشمند و محصولات مخابراتی را به حوزه‌ی فعالیت خود اضافه کرده است.

درآمد ۷۴٫۷۲ تریلیون وون (۲۰۲۱)
سود ناخالص ۳٫۲ تریلیون وون (۲۰۲۰)
سود خالص ۲٫۰ تریلیون وون (۲۰۲۰)
مجموع دارایی ۴۸٫۲ تریلیون وون (۲۰۲۰)
مجموع سهام ۱۷٫۵ تریلیون وون (۲۰۲۰)