بوم کسب و کار تلگرام

تلگرام

تاریخچه

تلگرام یک برنامه پیام رسان است که امکان رد و بدل پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های تصویر، ویدیویی و غیره را به صورت رایگان و از طریق شبکه اینترنت امکانپذیر می‌کند. تلگرام هم اکنون یکی از محبوب‌ترین برنامه های پیام رسان موجود به شمار می‌رود که قابلیت‌های بسیار متعددی را در اختیار کاربران قرار داده و استفاده از تمام سرویس‌های آن رایگان است.

تلگرام در سال ۲۰۱۳ توسط دو برادر روس به نام‌های پاول و نیکولای دوروف تأسیس شد. این برنامه پیام‌رسان در ابتدا برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS منتشر شد.

مالک اصلی تلگرام، پاول دورف، یک کارآفرین سی ساله روسی است که بیشتر برای تأسیس شبکه اجتماعی وی‌کی و پیام‌رسان تلگرام شهرت دارد. تلگرام به عنوان شرکت در انگلستان و آمریکا به ثبت رسیده‌است. اما حوزهٔ قضایی آن مشخص نیست.

نشانی سایت رسمی تلگرام www.telegram.org می باشد. همچنین، شما می توانید از طریق سایت رسمی این پیام رسان به نشانی اینترنتی web.telegram.org وارد حساب کاربری خود شوید.

پلتفرمهای میزبان تلگرام

تلگرام بر روی گوشی های هوشمند، تبلت ها و حتی کامپیوتر نصب می شود. تلگرام بر روی آندروید و ios و ویندوز فون (سیستم عامل ویندوز برای گوشی) نیز نصب می شود. همچنین، شما می توانید Telegram را بر روی لینوکس، ویندوز و حتی MacOS شرکت اپل نصب و استفاده کنید.

ویژگی های تلگرام

تلگرام یک برنامه پیام رسانی آنلاین است که دقیقاً مانند برنامه های پیام رسان محبوب WhatsApp و Facebook Messenger کار می کند. اما تلگرام با ویژگی های متمایز کننده خود، ادعا می کند که سرعت WhatApp را با زودگذر بودن Snapchat ترکیب می کند. تلگرام دارای ویژگی های متعددی است که در پیام رسان های دیگر نمی توان یافت. به عنوان مثال، تلگرام به شما اجازه می دهد تا گروه های بزرگتر را از طریق پروکسی های MTProto خودش به اشتراک بگذارید.

برخلاف بسیاری از پیام رسان های دیگر، تلگرام به شما اجازه می دهد تا پروفایل خود را با نام کاربری شخصی سفارشی خودتان سفارشی کنید.به علاوه، تلگرام به شما اجازه می دهد تا فایل های بزرگ را به صورت رایگان به اشتراک بگذارید.

به طور خلاصه، تلگرام با وجود شباهت های زیاد با پیام رسان های دیگر، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که آن را از سایرین متمایز می کند.

کاربران تلگرام

به گزارش زومیت، تلگرام در ماه ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۴۰۰) تعداد کاربران فعال ماهانه‌اش را ۵۰۰ میلیون اعلام کرده بود. در حال حاضر، تلگرام بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین، تعداد حساب‌های کاربری ایرانی در این پیام‌رسان بین ۵۸ تا ۶۱ میلیون تخمین زده می‌شود.

درآمد تلگرام

تلگرام از منابع درآمدی متنوعی برای خود بهره می‌برد. برای مثال، تلگرام با ارائه خدمات تبلیغاتی، کسب درآمد می‌کند.

همچنین، کاربران تلگرام می‌توانند با ساخت و راه‌اندازی کانال و ربات تلگرام، ادمین تلگرام، همکاری در فروش و تولید محتوا و … از تلگرام به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنند.