بوم کسب و کار شرکت lufthansa

لوفت هانزا

یکی از شرکت های هواپیمایی که در زمینه ی ارائه ی خدمات پروازی در سطح جهانی همواره عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است، هواپیمایی شرکت لوفت‌هانزا   (Lufthansa) بزرگ ترین شرکت هواپیمایی آلمانی است  که درسال 1953در شهر کلن بنیان گذاری و دو سال بعد یعنی در سال 1955فعالیت خود را شروع کرد.  پایگاه اصلی پروازهای آن فرودگاه بین المللی فرانکفورت می باشد اما از فرودگاهمونیخ نیز استفاده می کند و دفتر اصلی این شرکت در همان شهر کلن، آلمان می‌باشد.

این شرکت هم‌اکنون به‌صورت روزانه از طریق شهرهای مختلف اروپا با در اختیار داشتن ۲۶۸ فروند هواپیمای بوئینگ و ایر باس به ۲۲۰ مقصد در ۷۸ کشور جهان پروازهای مستقیم و سالانه میلیون ها مسافر را در سراسر دنیا جا به جا می کند . از نظر خدمات رسانی یکی از بزرگ ترین ایرلاین های اروپایی است و از نظر ارائه ی خدمات در بهترین شرایط و وضع موجود قرار دارد. این شرکت هواپیمایی یکی از اعضای هیئت موسس بزرگ ترین اتحادیه ی ایرلاین دنیا، استار الاینس(Star Alliance) است و این اتحادیه را در سال ۱۹۹۷ با مشارکت برخی ایرلاین های بزرگ دیگر تاسیس کردند.

از شاخصه‌های متمایز شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا می توان به شبکه پروازی گسترده، هواپیماهای مدرن، سرویس اینترنت درون کابین هواپیما، کابین فرست کلاس، کارکنان باتجربه و متخصص اشاره کرد.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به‌عنوان :

 1- دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از لحاظ شمار مقاصد پروازی

2-  چهارمین هواپیمایی بزرگ جهان بر پایه میزان درآمد

 -3 هفتمین شرکت از نظر ترابری بار و مجموع مسافت‌های پروازی

4- دهمین شرکت بزرگ جهان از لحاظ ترابری مسافر

شناخته‌می‌شود.

شرکت های زیر مجموعه و تابع شرکت لوفت هانزا عبارتند از:

1-سویس اینترنشنال 2- بروکسل ایرلاینز 3- آسترین ایرلاینز 4-لوکرایز 5-تیرولین 6- ژرمن وینگز 7- لوفت هانزا کارگو 8- یورووینگز 9- لوفتانزا سیتی لاین 10- آمادئوس ای تی گروپ 11- جت بلو 12- لوفت هانزا رجینال

معنای نام شرکت:

کلمه لوفت به آلمانی به معنی آسمان است و کلمه هانزا، اشاره به پیمان هانزا دارد که پیمان هانزا یک پیمان تجاری بین کشورهای ساحلی شمال اروپا بود. البته «هانزه» به  زبان آلمانی کهن به معنای دسته و گروه است.

نشانه ( نماد، لوگو ) شرکت:

 نشانه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا  درنا است که یک درنای آسیایی  را به تصویر کشیده‌است.

مقصد های پروازی

بنا بر اخرین آمار ها (ماه مه ۲۰۱۶ میلادی) ، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به ۱۸ مقصد داخلی و ۱۹۳ مقصد بین‌المللی در ۸۱ کشور جهان از جمله ایران پرواز انجام می‌دهد.  پروازهای این شرکت به ایران در مسیر  تهران – فرانکفورت و تهران – مونیخ انجام‌می‌شود.

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی لوفت هانزا

کلاس پروازی اکونومی: این کلاس پروازی به شما این امکان را می دهد که تا ۸ کیلوگرم در داخل کابین هواپیما و تا ۲۳ کیلوگرم داخل قسمت بار هواپیما، بار با خود حمل کنید. دراین کلاس پروازی می توانید از امکاناتی همچون غذا و نوشیدنی در طول مدت سفر به صورت رایگان استفاده کنید. حتی اگر سفرتان طولانی شود می توانید از یک وعده ی دیگر که آن هم کاملا رایگان است، استفاده کنید. صندلی های این کلاس پروازی دارای صفحه نمایش شخصی است و شما می توانید و در تمام  طول سفر در اختیار شما است.

کلاس پروازی پرمیوم اکونومی: مساحت صندلی مسافر در این کلاس پروازی بیش از ۷۷ سانتی متر است و امکاناتی که در اختیار مسافرین قرار می دهد، بیشتر از کلاس قبلی خود است. از جمله این امکانات این است  که در قسمت بار همراه در کابین، مسافر می تواند دو کیف دستی ۸ کیلویی و دو چمدان ۲۳ کیلوگرمی را در قسمت بار هواپیما حمل کند. لوفت هانزا از سال ۲۰۱۴، این کلاس پروازی را به پرواز های خود اضافه کرد

فرست کلاس: اگر علاقه مندید که در یک هتل لوکس پرنده پرواز کنید، حتما پروازهای فرست کلاس لوفت هانزا را امتحان کنید! منوی غذایی فوق العاده متنوع، حمل ۳ چمدان ۳۲ کیلیویی در قسمت حمل بار هواپیما، اینترنتی که در تمامی طول سفر برای شما فعال است و بسیاری از خدمات متفاوت و البته متنوع دیگری که فقط مختص به این کلاس پروازی است، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

کلاس پروازی بیزینس: در این کلاس پروازی می توانید ۲ چمدان ۳۲ کیلوگرمی در قسمت بار هواپیما و ۲ کیف دستی ۸ کیلویی در قسمت بار هواپیما با خود حمل کنید. اگر با این کلاس پروازی سفر می کنید، باید بدانید که گیت چک این جداگانه ی این کلاس شامل شما می شود. صندلی تختخواب شو، شارژر و تجهیزات صوتی و تصویری شخصی به شما تعلق می گیرد. غذا و نوشیدنی و در صورت نیاز، میان وعده ی مناسب نیز از دیگر خدمات این کلاس پروازی است که البته به رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

قوانین اضافه بار لوفت هانزا

در صورتی که میزان بار شما از حد مجاز بیشتر باشد شما مشمول جریمه اضافه بار می شوید و این هزینه نسبت به مبدا و مقصد متفاوت می باشد

گروه لوفت‌هانزا ۳۰ میلیارد یورو درآمد سالیانه دارد و دارای ۱۳ شریک تجاری بزرگ است. این گروه نه تنها دارای سه خط هوایی Lufthansa،  Eurowings و Austrian Airlines است، بلکه خدمات فرودگاهی و هواپیمایی نیز مانند کترینگ، مدیریت پروازها و بسیاری خدمات دیگر را به شرکت‌ها و خطوط هواپیمایی دیگر ارایه می‌کند.

این گروه تصمیم دارد ۳۷ میلیارد یورو طی ۱۰ سال آینده در این صنعت سرمایه‌گذاری کند و ۲۶۰ هواپیما به ناوگان خود اضافه کند. این مبلغ در چنین زمانی به معنای ۱۰ میلیون یورو در روز است. همچنین گروه لوفت‌هانزا سهام‌دار فرودگاه مونیخ است که تنها فرودگاه ۵ ستاره در اروپا به شمار می‌رود. این عنوان توسط مسافران به این فرودگاه نسبت داده شده و چنین عنوانی را نمی‌توان با پول خریداری کرد.

بلیط اقتصادی ممتاز و انتخاب‌های بیشتر برای مسافران

شاهر مراد، مدیر منطقه ایران در توصیف طیف خدمات لوفت‌هانزا افزود که این گروه انتخاب‌های فراوانی را به مسافران خود ارایه می‌کند و مسافران بر اساس بودجه و نیازهای خود می‌توانند به راحتی بهترین بسته خدمات را برای خود برگزینند. برای مثال پرواز دبی به کلن با استفاده از Eurowings شروع قیمتی معادل ۹۹ یورو دارد که قیمت بسیار  رقابتی است.

شرکت لوفت‌هانزا همچنین سرویس جدید اقتصادی ممتاز(Premium Economy) را ارایه می‌کند. اگرچه لوفت‌هانزا در این سرویس اولین نبوده، در این رده بلیط بهترین خدمات را در میان دیگر خطوط هوایی ارایه‌ می‌کند.