بوم کسب و کار نرم افزار Evernote

نرم افزار Evernote

نرم افزار Evernote، توسط کمپانی به همین اسم، اورنوت منتشر شده است که یکی از محبوب ترین برنامه یادداشت برداری در جهان است. بعد از گذشت چند سال این سرویس تبدیل به به وسیله پر قدرت برای یادآوری دسته بندی دریافت اطلاعات شده است. شما با استفاده از Evernote می‌توانید در محیط ها و مکان های مختلف مثل کار، خانه، سفر، تحصیل و … از آن استفاده کنید.

بدین ترتیب شما با بهره گیری از قابلیت‌های این برنامه، می‌توانید کارایی‌ خود را حداکثر کنید. اورنوت در سال ۲۰۰۲ توسط استیپان پاچیکوف، ابداع شد و نسخه آزمایشی آن در سال ۲۰۰۷ به صورت رسمی ‌‌عرضه شد. اکنون پس از سال‌ها توسعه و تکامل و جذب صدها میلیون دلار سرمایه، موفقیت چشمگیری کسب کرده است. رشد این نرم افزار بسیار سریع بوده است و استفاده‌های زیادی در انواع دستگاه‌های موبایل و تبلت می‌شود. نسخه موبایل نیز همانند نسخه دسکتاپ قابلیت نوشتن یادداشت، ساماندهی به یادداشت‌ها و یافت آن‌ها با جستجو را دارد. مسلم است که نسخه موبایل در حد نسخه دسکتاپ کامل نیست اما از پس کار‌های روزمره شما بر میاید.

قابلیت‌های Evernote

در اوایل هدف این برنامه ذخیره و دریافت یادداشت‌ها بود سپس این کمپانی امکانات بیشتری هم به آن اضافه کرد از جمله : شما می‌توانید یادداشت جدیدی با افزودن متن یا تصویر دلخواه به آن اضافه کنید. یکی از کارایی‌های مهمی که این ابزار دارد امکان دسترسی به یادداشت‌های قدیمی است. این ابزار با وجود کاربردی بودن آن در ابتدای شروع، به خاطر منو‌ها و تنظیمات جامعی در آن وجود دارد کار با آن کمی مشکل است.

نسخه کامپیوتر Evernote به عنوان قسمت اصلی پلتفرم در نظر گرفته می‌شود. همچنین با نسخه مخصوص گوشی‌های ios و اندروید به راحتی می‌توانید عکس، فایل صوتی و اطلاعات را دریافت یا اضافه کنید و این قابلیت با به روز رسانی‌های متعدد، روز به روز بهتر می‌شود. همچنین متن یادداشت‌های این نرم افزار به راحتی قابل ایمیل کردن هستند.

یکی از تفاوت‌هایی که این نرم افزار با oneNote دارد، قسمت webclipper نرم افزار Evernote است که به دریافت اطلاعات از مرورگر کمک می‌کند. همچنین از طریق Evernote می‌توانید، یادداشت‌هایتان بر روی مرورگر هر سخت افزاری دسترسی داشته باشید.

نرم افزار Evernote

یکی از قابلیت های  Evernote دسته بندی اطلاعات است. شما با استفاده از دسته بندی، می‌توانید چندین  نوشته و دفتر را در یک بخش نگه داری کنید. همچنین می‌توانید سریع تر و آسان تر به یادداشت‌هایتان دسترسی داشته باشید.

 نرم افزار Evernote، مانند هرنرم افزار دیگری یک سری معایبی دارد. یکی از اشکالات Evernote، استفاده ازآن به‌عنوان اپلیکیشن مدیریت کار است. همچنین ابزارهایی که به سیستم‌های مدیریت کار کمک می‌کند، در Evernote فراهم نشده است. به عنوان مثال شما نمی‌توانید به یک کاری تاریخ اتمام یا یادآوری را ضمیمه کنید. البته امکان این وجود دارد که برای یادداشت‌ها این کار را انجام داد .مشکل دیگه‌ای که در این برنامه هست، امکان هماهنگی با اپلیکیشن‌های مدیریت کار وجود ندارد. اما می‌توانید با استفاده از Taskclon با اپلیکیشن‌های مدیریت کار مورد نظرتان هماهنگ کنید‌.

قسمت نوت بوک‌های Evernote برای نگهداری یادداشت‌ها است. هر یادداشتی در یکی از نوت بوک‌ها ذخیره می‌شود، می‌توان آن را در قسمت چپ دسکتاپ ببینیم. همچنین یادداشت ها در اورنوت به متن محدود نمی‌شوند و می توانید هر نوع اعم از فایل تصویری، صوتی و … در آن ها قرار دهید. برای مثال می‌توانید یک عکس را از بین فایل‌های خود با موس بگیرید و به داخل یادداشت خود در اورنوت بکشید تا در یادداشت قرار بگیرد. انواع نوت بوک درEvernote  عبارتند از :

با استفاده ازLocal، اورنوت شما فقط بر روی یک وسیله قابل دسترسی است و به فرد این امکان را می‌دهد تا کسی غیر از خودش به آن دسترسی نداشته باشد. البته نمی‌توان نوع یک نوت‌بوک را عوض کرد ولی به‌راحتی در صورت تغییر نظر، ‌یاد‌داشت‌ها در ‌نوت‌بوک‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند.

با Synchronized همه ی وسایل و نسخه مرورگر این اپلیکیشن مداوم در حال هماهنگی است و می‌توانید در هر مکانی که هستید به نوت بوکتان دسترسی داشته باشید. یعنی در تمامی دستگاه‌های شما، که وارد اکانت شما شده اند، قابل دسترس می‌باشد.

قابلیت Search برای جستجو

وقتی بیش از صدها یادداشت داشته باشید برای پیدا کردن یکی از آن‌ها به مشکل برمی‌خورید برای همین یکی از بهترین امکاناتی که Evernote  در اختیار افراد گذاشته، جستجو پر قدرت آن است.  برای بسیاری از افراد حرفه ای و کاربران وب معمولی، نرم افزار Evernote، تبدیل به یکی از اصلی ترین ابزارها برای یادداشت برداری و بایگانی برای جمع آوری اطلاعات شده است. با استفاده از این نرم افزار سازماندهی منظم همه‌ی اسناد و یادداشت‌ها و حتی همکاری با دیگران انجام می‌شود.

  • Intitle : این قابلیت کمک می‌کندکه شما برای جست و جوی عنوان مورد نظرتان، به راحتی آن را پیدا کنید.
  • Tag : جست و جو فقط منحصر به نوشته‌هایی است که تگ مشخص دارند. تگ به شما کمک می‌کندیادداشت‌های خود را بهتر سازماندهی کنید. با این کار می‌توانید برای یادداشت‌های مرتبط به هم که در دفتر های مختلف وجود دارند برچسب‌های مشابه قرار دهید تا سریع به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای اضافه کردن تگ به یاد‌داشت کافی است گزینه Add tag را در زمینه یاد‌داشت کلیک و شروع به تایپ نام تگ کنید. هر یاد‌داشتی به تعداد دلخواه تگ‌بندی می‌شود. پس تا حد دلخواه می‌توان جزئی عمل کرد.  
  • Notebook: جست‌وجو به یک نوت‌بوک محدود می‌گردد.
  • Todo : یاد‌داشت‌هایی با یک یا چند جعبه، برسی را جست‌وجو می‌کند.
  • Any  : به‌جای بازگردانی تمامی موارد جست‌وجو شده،‌ فقط یادداشت‌هایی که شرایط جست‌وجو را دارند انتخاب می‌کند.
  • -Tag‌  :یاد‌داشت‌هایی بدون تگ مشخص شده، برای جست‌وجو در نظر گرفته ‌می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم افزار Evernote، کار گروهی و اشتراک گذاریNotebook  است شما می‌توانید بر روی نوت بوک کلیک راست کرده و گزینه share Notebook انتخاب کنید با این کار این امکان را دارید، برای افرادی که اکانت دارند، یادداشت‌های نوت بوک خود را به نمایش بگذارید.  یا اینکه نشانی آن را از طریق ایمیل به دوستان و همکارانی که می‌دانید به آن احتیاج دارند ارسال کنید. این نرم افزار یک نسخه ویژه دارد که قابلیت آن چت گروهی برای اشتراک گذاری لحظه ای اطلاعات ایجاد شده است. با استفاده از این قابلیت اورنوت می‌توانید آخرین ایده‌ها و یادداشت‌های خود را با دیگران اشتراگ گذاری کنید تا آن‌ها نیز بتوانند این اطلاعات را بخوانند.