اجرای طرح ملی ترویج کارآفرینی به‌منظور رویش هسته‌های فناور در دستور کار دانشگاه‌ها

ترویج کارافرینی

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

در راستای زمینه‌سازی برای رویش هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها، طرح ملی ترویج کارآفرینی با هدف‌گذاری ۳۰ هزار دانشجو در سال نخست برای سراسر کشور اجرا می‌شود.

به نقل کارآفرینی پرس  قانون جهش تولید دانش‌بنیان بسیاری از قوانین پایه‌ای کشور را تغییر می‌دهد و یک جهت‌گیری مناسب برای سال‌های آینده است و می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف زیست‌بوم فناوری و نوآوری را کشور را رفع کند.

در این قانون به‌دفعات زیادی به دانشگاه و دانشجویان اشاره شده است و در نظر دارد با توانمندسازی دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌هایی که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه یافته به رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور کمک کند.

بر همین اساس در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده وزارت موظف شده با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در راستای زمینه‌سازی برای رویش هسته‌های فناور در دانشگاه‌ها، طرح ملی ترویج کارآفرینی را توسط دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها و کسب‌وکارهای نوپا توانمندسازی و مراکز مشاوره و کارآفرینی را با هدف ایجاد عدالت آموزشی در زمینه آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج کارآفرینی و ارتقای مهارت‌ها و قابلیت‌های کارآفرینانه در میان دانشجویان را تدوین و اجرا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *