تکنیک های موفقیت و کارآفرینی دانش آموزان

تکنیک های موفقیت دانش آموزان

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با اشاره به تکنیک های موفقیت و کارآفرینی دانش آموزان گفت: ارتقای مهارت‌های فردی، برنامه‌ریزی و مدیریت کارهای های روزانه لازمه رسیدن به هدف است.

صادق پاسبان صبح شنبه در سومین جلسه طرح ایران گشت با اشاره به اهمیت فعالیت مفید در دنیای مجازی بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر خلأ بین دانشجویان و صنعت وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند و مدیرعامل شرکت دانش بنیان دانشجو یار با بیان اینکه در حال حاضر افراد انتظار دارند بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شود، اظهار کرد: در اکثر مواقع مهارت‌هایی که دانشجو در دانشگاه برای ورود به بازار کار می‌آموزد، برای رسیدن به هدفش کفایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای پوشش این خلأ مجموعه‌ای در حوزه آی تی راه اندازی کرده‌ایم، گفت: در این مجموعه با ارائه آموزش‌های مهارت محور، راه دانشجویان را برای ورود به بازار کار تسهیل می‌شود.

پاسبان با اشاره به اهمیت دنیای دیجیتال، بیان کرد: در حال حاضر در قرنی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی و کامپیوتر شکل کسب و کارها را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه انقلاب IT در حال شکل‌گیری بوده که اینترنت را از سطح کامپیوتر فراتر می‌برد، گفت: با این انقلاب تمام اشیا اطراف می‌توانند به اینترنت جهانی متصل شوند.

پاسبان با بیان اینکه برخی شرکت‌ها تلاش دارند دنیا را از فضای دو بعدی اینترنت به دنیایی سه بعدی تغییر دهند، گفت: متأسفانه جای تکنولوژی لازم در آموزش‌های آکادمی مدارس و دانشگاه‌ها خالی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند از تولید محتوای آموزشی برای ورود به بازار کسب و کار خبر داد و افزود: متأسفانه خانواده‌ها اشتغال را تنها در دستگاه‌های دولتی می‌دانند که نگرشی اشتباه است.

پاسبان با بیان اینکه دانش‌آموز بعد از فارغ‌التحصیلی با دولتی اشباع شده از اشتغال مواجه می‌شود و نمی‌تواند استخدام شود، افزود: در چنین شرایطی برای یک نفر نیرو در استخدامی‌های دستگاه‌های دولتی، صدها متقاضی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که دانش‌آموز برای ورود به بازار کار می‌تواند از گزینه‌هایی مانند کارگری، خویش‌فرما، کارفرما، کارمند و سرمایه گذاری هم استفاده کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع با کارمندی یا کارفرمایی نمی‌توان درآمد خوبی داشت اما می‌توان با سرمایه گذاری اندکی، طی یک سال درآمد بالایی کسب کرد، افزود: یک فرد برای ورود به بازار کار باید همزمان در دو جنبه فردی و کسب و کاری رشد کند.

پاسبان با اشاره به اهمیت تهیه و تولید وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از برنامه نویسی بیان کرد: مهارت‌های اعتماد به نفس؛ خودباوری، عزت نفس و مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی کسب مهارت‌های تیمی را یکی از مهم‌ترین موارد لازم برای ورود به بازار کسب و کار دانست، اظهار کرد: همچنین مهارت‌های سخنرانی، فروش و بازاریابی، زبان انگلیسی از دیگر مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کسب و کار است.

پاسبان با بیان اینکه باید در گام اول اشتغال تکنیک‌های هدف گذاری را بیاموزیم، افزود: ارتقا مهارت‌های فردی، برنامه‌ریزی و مدیریت کارهای های روزانه لازمه رسیدن به هدف است.

وی افراد باید شغل را بر اساس علاقه خودشان انتخاب کنند، گفت: انتخاب شغل بر اساس علاقه خانواده و جامعه اثربخش نخواهد بود.

پاسبان مطالعه روتین روزانه را راه موفقیت دانش آموزان دانست، گفت: این امر باعث دریافت ایده‌های نو برای ورود به بازار کسب و کار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه کسب و کارهای مجازی و اینترنتی به مکان و زمان خاصی محدود نمی‌شود، افزود: همچنین کسب و کار اینترنتی می‌تواند ۲۴ ساعته بوده و فرد می‌تواند در دیگر شهرها و کشورها هم شعبه بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *