درباره روز ملی کارآفرینی؛ روز مردان و زنان خالق ارزش‌

کارافرین

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶ بود که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز سوم اردیبهشت، روز بزرگداشت شیخ بهایی، در تقویم کشورمان به‌عنوان روز ملی کارآفرینی نام‌گذاری شد. سوم اردیبهشت روز کسانی است که در شرایط سخت اقتصاد ایران، کل سال را تلاش می‌کنند تا خلق ارزش نمایند.

بهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملی معروف به شیخ بهائی (زادهٔ ۸ اسفند ۹۲۵ خورشیدی در بعلبک، درگذشتهٔ ۸ شهریور ۱۰۰۰ خورشیدی در اصفهان)، نمادی از کارآفرینی است. وی در عصر خود، دانش را به فناوری تبدیل کرد و خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی از خود به یادگار گذاشت.

سومین روز اردیبهشت‌ماه مصادف با بزرگداشت شیخ بهایی به نام مردمانی است که ارزش خلق می‌کنند؛ مردان و زنانی که نوآوری و نوآور بودن از ویژگی‌های مهم آنهاست.

شاید بی‌راه نباشد که بگوییم ما در جامعه امروز، در خصوص فرهنگ کار تیمی مشکلات بسیاری داریم و همین مسئله اهمیت کارآفرین و کارآفرینی را دوچندان می‌کند.

مشکلات پیش روی کارآفرینان در دو دسته خلاصه می‌شوند؛ بخشی که مربوط به دولت و قوانین و زیرساخت‌ها و بیمه و مالیات است و بخشی دیگری که ناشی از مشکلات اکوسیستم امروزی و عدم سنخیت روحیه‌ ما با کارآفرینی است.

به امید روزهایی که بتوانیم صادقانه و مشتاقانه در کنار یکدیگر کار کنیم و در نهایت زمینه رشد خود، دیگران و جامعه را فراهم آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *