همکاری‌های دانش بنیان روسیه با ایران افزایش می‌یابد

افزایش همکاری

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک روسیه با ایران در حوزه دانش‌بنیان از سیاست‌های جدی مقامات مسکو است

 به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «خانم تاتیانا بالانووآ» مدیرکل اتحادیه همکاری‌های بین الملل و نماینده کشور روسیه در نشست همکاری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و روسیه در آمل افزایش سرمایه‌گذاری‌های مشترک با ایران در حوزه دانش‌بنیان را از سیاست‌های جدی این کشور اعلام کرد و گفت: چندین شرکت‌های دانش‌بنیان روسی در حوزه ساخت و ساز، پزشکی، ذغال سنگ در ایران فعالیت می‌کنند.

او افزود: اتحادیه همکاری‌های بین‌الملل در تصمیم بلند مدت به دنبال افزایش همکاری‌های خود با ایران و مازندران است.

خانم تاتیانا بالانووآ راه‌اندازی دفتر اتحادیه ذغال سنگ در مازندران را یکی از این اقدامات اعلام کرد و ادامه داد: مازندران با قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و اتصال به آب‌های بین‌المللی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش همکاری‌های دوجانبه است.

مدیرکل: اتحادیه همکاری‌های بین الملل و نماینده کشور روسیه، ابراز امیدواری کرد با سفر هیات مازندرانی در چند ماه آینده، تعاملات دو طرف وارد مراحل جدید و رو به رشدی شود.

سرمایه گذاری شرکت‌های روسی را تضمین می‌کنیم

حسینی پور استاندار مازندران نیز در این نشست اراده تعامل تجاری ایران با روسیه را قوی و جدی دانست و گفت: روسیه به لحاظ راهبردی روابط استراتژیکی با ایران دارد و مازندران به عنوان یکی از محور‌های کریدور شمال – جنوب در جایگاه ممتازی برای توسعه این روابط قرار دارد.

او افزود: اقتصاد دانش‌بنیان ایرانی در این سال‌ها روند روبه رشدی داشته است و تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور می‌تواند به توسعه تعاملات دو کشور کمک کند.

استاندارمازندران ادامه داد: شرکت‌های روسی هر میزان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، دولت و به تبع استانداری مازندران آن را ضمانت خواهد کرد.

نشست همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه، روز یکشنبه با سفر یک هیات ۲۱ نفره اقتصادی از روسیه در آمل برگزارشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *