۵ توصیه به مدیران برای کار کردن با نسل هزاره (Y)

5توصیه-به-مدیران-برای-کار-کردن-با-نسل-هزاره

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا:

سل وای یا نسل ایگرگ که با نام نسل هزاره (به انگلیسی: Millennials یا Generation Y) نیز شناخته می‌شود، به نسلی می‌گویند که پس از نسل X و پیش از نسل Z زاده شده‌اند. بر سر این موضوع که تولّد نسل وای در چه زمانی آغاز شده و کی به پایان رسیده‌است، اجماعی وجود ندارد. برخی صاحب‌نظران بر این باورند که تولّد این نسل در جایی در اواخر دهه ۱۹۷۰ یا اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شده و در اوایل دهه ۲۰۰۰ به پایان رسیده‌است که در ایران برابر با شروع دهه شصت تا آغاز دهه هشتاد است.

اکنون ۶۰ درصد از نسل هزاره گزارش های مستقیم و موثقی دارند و اینگونه فرصتی برایشان فراهم می شود تا تغییرات واقعی را در سازمان و تیم هایشان، ایجاد کنند.

اگر شما از جمله مدیرانی هستید که با این افراد کار می کنید، ممکن است ندانید چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید و چگونه شروع کنید. بخصوص اگر تازه کار باشید. در اینجا پنج توصیه آورده ایم که میتوانید از آن ها استفاده کنید:

  1. شفاف باشید. اعضای تیم شما احتمالاً ارزش بالایی برای سازمان‌هایی قائل هستند که هم در مورد موفقیت‌ها و هم در مورد چالش‌های تجاری خود – و همچنین نقشه راه بین این دو – شفاف هستند.
  2. به کارکنانتان اعتماد کنید حتی اگر از جای دیگری کار می کنند. اینگونه به کارمندان خود نشان       می دهید که به توانایی آن ها و عملکردشان اطمینان دارید.
  3. روی استقلال کارکنان تاکید کنید. هرچه بیشتر بتوانید تیم خود را برای کشف و حل مسائل مستقل تر کنید، کار برایشان معنادار تر خواهد شد.
  4. توضیح دهید که شرکت شما چه کاری را برای منافع بیشتر انجام می دهد. چه چیزی به کار شما در مقیاس بزرگ یا کوچک معنی می دهد؟
  5. به جنبه های گوناگون کارمندان توجه کنید. راه های بی شماری وجود دارد که می توانید از جوانب مختلف روی کارمندان تمرکز کنید. از درمان و مشاوره رایگان گرفته تا زمان استراحت اضافی یا برنامه های تناسب اندام کارکنان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *