دوره آموزش متنی شمع سازی

آموزش شمع سازی

کسب‌وکارهایی که با ذوق و قریحه‌ی انسان سروکار داشته باشند از جذابیت و استقبال بسیار زیادی برخوردار است. ساخت شمع تزئینی هم یکی از این موارد است که توجه بانوان خوش‌ذوق و هنرمند کشورمان را به خود جلب کرده است. جدای از جذابیت‌های کاری، موارد استفاده‌ی زیادی برای شمع وجود دارد؛ از جمله مراسمات آیینی، تولدها و عروسی‌ها و تشریفات و تزیینات منزل و دکوراسیون که نشان دهنده‌ی بازاری گسترده‌ی شمع است.
شمع سازی به‌دلیل هزینه‌ی راه‌اندازی پایین و یادگیری سریع و آسان مورد توجه عموم قرار گرفته که امکان کار در منزل هم برای شخص فراهم است. تنها چالش مربوط به این حوزه، مسئله‌ی بازاریابی است که در کنار تنوع محصول و ایجاد مزیت رقابتی در بازار، می‌توان به فروش بالایی دست یافت. از طرفی صادرات در این حوزه تاکنون سود سرشاری را برای تولیدی‌ها به ارمغان آورده؛ به‌طوری که در کشورهای ترکیه و تاجیکستان و اربیل و ارمنستان، جایگاه مطلوبی را از آن خود کرده است. میزان صادرات کشور در سال 1397، حدود 100هزار کیلوگرم به ارزش 138هزار دلار بوده که بیش‌ترین میزان آن، به‌ترتیب به کشورهای عراق و ایتالیا بوده است.
مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت. این کسب‌وکار می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای زنان خانه‌دار باشد که یک شغل منعطف و پاره‌ وقت داشته باشند. لازم به ذکر است که به‌طورکلی برای ساخت شمع دو شیوه دستی و صنعتی وجود دارد. کلیت ساخت شمع‌های دست‌ساز، یکسان است اما با استفاده از مواد مختلف می توان شمع‌های متنوعی را با تزیینات گوناگون ایجاد کرد.
هزینه‌ی راه‌اندازی این کسب‌وکار حدود 20 میلیون تومان است و هزینه‌ی در گردش 6 میلیون تومان است. پس از آموختن تمامی فنون و تکنیک‌های این کسب‌وکار، می‌توان با دو نفر نیروی انسانی به ظرفیت تولید 2600 شمع در ماه رسید. از این میزان ماهانه حدود 8 میلیون تومان بابت خرید مواد اولیه و هزینه‌های جانبی آب، برق، گاز، بسته‌بندی و … و باقی درآمد حاصل از فروش، سود خواهد بود.
این دوره‌ی آموزشی به عمده‌ی جنبه‌های راه‌اندازی کسب‌وکار شمع سازی پرداخته و به‌دلیل ارتباط گسترد‌ه‌ی میدون با کارآفرینان کشور، در تدوین آن از تخصص و نظرات تولیدکنندگان برتر این حوزه بهره گرفته شده است. مدرسه‌ی میدون و کلینیک مشاوره نیز آماده‌ی برگزاری کلاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های حضوری و ایجاد بستر برای ارتباط با مشاوران متخصص در این حوزه هستند.
آنچه در اين دوره خواهيد آموخت
آشنایی با شرایط اقلیمی و ارتباطی محل کسب و کار
شناخت تجهیزات، مواد اولیه و میزان نیروی انسانی مورد نیاز
نحوه محاسبه دوره بازگشت و نقطه سر به سر کسب و کار مورد نظر
شرایط بازار فروش محصول تولیدی
مساحت مورد نیاز برای شروع کسب و کار با ظرفیت مشخص
مجوزهای مورد نیاز و نحوه دریافت آن‌ها از سازمان‌های مختلف
آشنایی با تمامی مراحل تولید محصول
شناخت ریسک‌های کسب وکار
اين دوره شامل …
شناخت کلیات کسب و کار مورد نظر
جداول ضروریات مورد نیاز جهت شروع کسب و کار
محل‌های مناسب جهت شروع کسب و کار
جداول تخمین مالی شروع کسب و کار
جداول تخمین فروش و نرخ سوددهی کسب و کار
آمار صادرات و واردات محصول تولیدی
بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و واردکنندگان محصول مورد نظر در جهان

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *