نشست مشترک هم اندیشی کارافرینان و سازمان های مردم نهاد

ستاد مواد مخدر

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کار های نوین جوانان وندا:

نشست مشترک هم اندیشی خیرین کارآفرینان و سازمان های مردم نهاد منتخب استان به مناسب هفته مبارزه با مواد مخدر پیرامون نقش سازمان های مردم نهاد در امر پیشگیری از موار مخدر برگزار گردید .
با توجه به اینکه در عرصه مبارزه با مواد مخدر تنها یک راه مورد تایید و اتفاق نظر کارشناسان است و آن هم امر پیشگیری است و علاوه بر این استان اصفهان بیش از ۱۷۰۰ سمن خیریه ای و غیرخیریه ای ظرفیت بالایی را در فعالیت های مردمی ایجاد کرده است باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در این زمینه استفاده نماییم.
باید توجه داشت که پیشگیری در ۳ سطح اولیه، ثانویه و ثالثیه تعریف می شود؛ و مهمترین سطح پیشگیری همان سطح اولیه، همگانی و عمومی و به عبارتی آموزش عمومی مردم برای عدم درگیری با اعتیاد است و سازمان های مردم نهاد در هر سه سطح پیشگیری امکان حضور دارند و باید از ظرفیت آنها استفاده شود.
تنها راه برون رفت از کار جزیره ای و هدر رفت منابع را کار شبکه ای است و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آمادگی کامل را برای ثبت شبکه پیشگیری از اعتیاد دارد و تمامی سازمان های مردم نهاد ذیربط می توانند برای ثبت شبکه به این دفتر مراجعه کنند و امیدوارم با همدلی و همراهی بتوانیم اولین شبکه منسجم در حوزه پیشگیری از اعتیاد را در استان اصفهان به ثبت برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *