نیازهای بهداشتی زنان در حال تغییر است: چگونه آنها را در جایی که هستند برآورده کنیم؟

نیازهای بهداشتی زنان

در دهه گذشته، ما شاهد جلب توجه بیشتر به شکاف برابری جنسیتی در مراقبت های بهداشتی بوده ایم. با این حال، ما هنوز شاهد نابرابری های بزرگ در درمان نیازهای زنان، به ویژه سلامت مادر هستیم. ما باید به صحبت‌های زنان گوش دهیم، موانع بهداشتی منحصربه‌فردی که با آن‌ها روبرو هستند را درک کنیم و خود را به چالش بکشیم تا به روش‌هایی نوآوری کنیم که با آنها در جایی که هستند برآورده شود.

تنها در دهه گذشته، ما شاهد توجه بیشتر جهانی به شکاف برابری جنسیتی در مراقبت‌های بهداشتی بوده‌ایم – از حضور برابر در کارآزمایی‌های بالینی تا کاهش نرخ مرگ و میر برای زنان. و، در حالی که مشاهده افزایش آگاهی در مورد سلامت زنان دلگرم کننده است، اما همچنین بدیهی است که در تلاش های ما برای گسترش دسترسی، یک رویکرد یک اندازه مناسب برای همه کار نمی کند. این امر به‌ویژه در مراقبت‌های بهداشتی مادران رایج است، جایی که می‌بینیم نیازهای مراقبت‌های بهداشتی بر اساس کشور، جامعه، نژاد و قومیت متفاوت است. هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که زنانی که در جنوب صحرای آفریقا زندگی می‌کنند، در مقایسه با زنانی در اروپا یا آمریکای شمالی، 130 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از علل مرتبط با بارداری یا زایمان قرار داشته باشند. و، تنها کشورهای کم درآمد نیستند که نابرابری های بهداشتی در آنها ظاهر می شود – مرگ و میر مادران نیز یک مسئله حیاتی برای سیستم های بهداشتی در کشورهای توسعه یافته باقی مانده است. به عنوان مثال، در سال 2020، میزان مرگ و میر مادران برای زنان آفریقایی-آمریکایی در ایالات متحده تقریباً سه برابر زنان قفقازی بود.

نیازهای بهداشتی زنان در حال تحول است

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که چالش‌ها و نیازهای سلامت زنان همچنان در حال تکامل هستند و سیستم‌های بهداشتی را می‌طلبند تا به اندازه کافی چابک باشند تا نیازهای آنها را در حال حاضر و در آینده پشتیبانی کنند. ما همچنین می دانیم که امروزه زنان به طور فزاینده ای به دنبال یک تجربه مراقبت های بهداشتی بهتر هستند که نیازهای منحصر به فرد آنها را در مراحل مختلف زندگی برآورده کند. رویکرد ارائه مراقبت باید متناسب و مقیاس پذیر باشد. اگرچه ممکن است این یک تناقض به نظر برسد، اما اینطور نیست: هر دو باید درست باشند. آنچه امیدوار کننده است این است که بسیاری از فناوری های لازم برای این رویکرد از قبل وجود دارد. برای مثال، اپلیکیشن‌های موبایل و راه‌حل‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی، می‌توانند دامنه خدمات موجود را گسترش دهند و راه‌های جدیدی برای ارائه مراقبت‌های سفارشی برای زنان ارائه دهند. پیچیدگی در این است که چگونه نوآوری‌هایی را که امروز در اختیار داریم به حداکثر برسانیم – و کاربرد آنها را برای ایجاد تأثیر در مقیاس گسترش دهیم.

ارائه اطلاعات معتبر و قابل اعتماد، در سراسر شکاف نسلی

یکی از روندهای قابل توجه تر، روشی است که زنان ژنرال Z (متولد سال های 1997 تا 2012) به طور فزاینده ای به دنبال اطلاعات بهداشتی خارج از کانال های سنتی هستند. بر اساس مطالعه جدید فیلیپس در ایالات متحده روی 2000 زن بین 18 تا 27 سال در مورد نگرش آنها در مورد خدمات و منابع بهداشتی، اکثریت (56٪) از زنان ژنرال Z بیشتر به دنبال مشاوره بهداشتی از TikTok هستند تا حضوری. دکتر حتی قابل توجه تر: 16 درصد از زنان ژنرال Z می گویند که کمتر از یک بار در سال به پزشک خود مراجعه می کنند یا اصلاً به پزشک خود مراجعه نمی کنند، و دلایل اصلی آنها دسترسی به اطلاعات از منابع جایگزین (39٪) یا عدم اعتماد به متخصصان سلامت (34٪) است. ). این افراد بومی دیجیتال به رویکردی نیاز دارند که در جایی که هستند – در دستگاه‌هایشان – با آنها ملاقات کند. در فیلیپس، ما شاهد موفقیت یک استراتژی «اول دیجیتال» با برنامه Avent Pregnancy+ بوده‌ایم. این به مادران باردار امکان دسترسی به آموزش بهداشت به موقع را می دهد و تا به امروز بیش از 60 میلیون بارگیری جهانی داشته است. با ارائه محتوای شخصی، اطلاعات نوشته شده توسط متخصص و مدل های سه بعدی تعاملی برای ردیابی توسعه، از والدین منتظر پشتیبانی می کند. خیاطی و بومی سازی برنامه، که به 22 زبان موجود است، آن را به منبعی مفید و معتبر برای زنان در تمام طول سفر بارداری خود تبدیل می کند. ما اکنون در حال کار برای گسترش دسترسی به برنامه از طریق قدرت مشارکت عمومی و خصوصی هستیم. به عنوان مثال، به عنوان بخشی از مشارکت با ایالت میشیگان در ایالات متحده، Pregnancy+ اطلاعات تخصصی بسیار مورد نیاز را به زنان در جوامع محروم ارائه می دهد، آنها را به طیف گسترده ای از منابع ایالتی متصل می کند و به آنها یادآوری می کند که معاینات بالینی را با متخصصان بهداشت در طول بارداری خود

نوآوری برای رویکرد بیمار محور، در تمام مناطق جغرافیایی

وقتی صحبت از دسترسی فیزیکی به مراقبت می شود، نتایج در سلامت زنان – به ویژه سلامت مادر – به ویژه نگران کننده است. هر روز نزدیک به 800 زن در سراسر جهان به دلایل قابل پیشگیری مرتبط با بارداری و زایمان جان خود را از دست می دهند که 95 درصد از مرگ و میر مادران در کشورهای کم درآمد اتفاق می افتد. در ایالات متحده، نرخ مرگ و میر مادران و پیامدهای سلامتی همچنان رو به کاهش است و این ارقام به ویژه در میان زنان آفریقایی آمریکایی و بومیان آمریکایی نگران کننده است. حتی نگران کننده تر: بیش از 80 درصد از مرگ و میر مادران در کشور قابل پیشگیری است. و در برخی از کشورهای اروپایی، نرخ مرگ و میر مادران علیرغم پیشرفت در مراقبت های بهداشتی مادران در 20 سال گذشته، در حال رکود است. یکی از مسائل مهمی که سیستم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که چگونه می توان به زنان بیشتری خدمات لازم را ارائه کرد، به ویژه با توجه به کمبود کارکنان مزمن در کلینیک ها و بیمارستان ها در سراسر جهان. یک راه‌حل کلیدی در به حداکثر رساندن نوآوری‌های سخت‌افزار مراقبت‌های بهداشتی همراه با راه‌حل‌های نرم‌افزار دیجیتال برای دسترسی به افراد بیشتری در نقاط بیشتری از جهان است، در حالی که موانع را برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی برای ارائه مراقبت‌های با کیفیت بالا کاهش می‌دهد. به عنوان مثال، در فیلیپس، ما در حال توسعه و اجرای الگوریتم‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در سونوگرافی دستی Lumify Philips هستیم تا کارگران خط مقدم را در مناطق دورافتاده قادر به انجام بررسی‌های سلامت جنین با استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای ساده‌سازی اندازه‌گیری‌های کلیدی برای شناسایی ناهنجاری‌ها در طول زمان کنیم. بارداری. در صورت بروز نگرانی در اسکن، مادران باردار می توانند برای تخصص های جامع تر مامایی به مراکز درمانی متمرکز مراجعه کنند. این نوآوری همچنین در کنار یک برنامه آموزشی ساده‌تر ارائه می‌شود، و زمان صرف شده برای یادگیری استفاده از سیستم‌های اولتراسوند را از هفته‌ها به ساعت‌ها کاهش می‌دهد، و تعداد کارکنان بهداشتی را که می‌توانند این را در مراقبت‌های معمول ادغام کنند، بسیار افزایش می‌دهد. پس از موفقیت برنامه آزمایشی خود در کنیا، هدف ما این است که این راه حل را مقیاس بندی کنیم و آن را در هر کجا که مورد نیاز است عرضه کنیم و دسترسی به مراقبت های حیاتی را در سراسر جهان بیشتر کنیم.

آینده برای سلامت زنان چیست؟

در حالی که هنوز چیزهای بیشتری در مورد چگونگی برآورده کردن واقعی نیازهای زنان در طول نسل ها و مناطق جغرافیایی وجود دارد، بخش مراقبت های بهداشتی در حال برداشتن گام های مثبت است. با ادامه نزدیک‌تر شدن مراکز مراقبتی به خانه، ما در حال حاضر شاهد افزایش خدمات نظارت از راه دور و بهداشت از راه دور هستیم. با این حال، ارائه مراقبت های در دسترس و متناسب در مقیاس، به چیزی بیش از راه حل های با فناوری پیشرفته نیاز دارد. این امر مستلزم مشارکت مشترک دولتی و خصوصی است که نیازهای بیمار را به راه‌حل‌های مقرون به صرفه‌تر و همچنین شامل بیشتر آموزش فن‌آوری برای تجهیز متخصصان سلامت در آینده برای رهبری در دنیای دیجیتالی مرتبط می‌کند. با گوش دادن به صحبت‌های زنان، درک موانع سلامت منحصربه‌فردی که با آن‌ها روبرو هستند و خودمان را به چالش می‌کشیم تا به روش‌هایی که با آنها در جایی که هستند، نوآوری کنیم، بهتر می‌توانیم فناوری را به حداکثر برسانیم تا اطمینان حاصل کنیم که همه زنان می‌توانند به حق اساسی خود برای سلامت دسترسی داشته باشند.

مترجم:عاطفه قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *