وبینار طراحی و تولید بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی

طراحی و تولید بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی

در عصر حجر بود که میزان موفقیت درمان تحت الشعاع مهارت پزشک بود. پزشکی امروزه نسبت به آن زمان با یک شیب نمایی پیشرفت کرده است و راز این نرخ موقفیت در مراقبت‌های بهداشتی، پیشرفت‌های فناوری است. PCBها و فناوری‌های الکترونیکی حوزه پزشکی آن‌قدر در هم تنیده شدند که بی‌تعارف می‌توان PCBها را قهرمانان ناشناس پزشکی دانست.

بردهای الکترونیکی از سیستم‌های تصویربرداری گرفته تا مانیتور قلب، دفیبریلاتور، تجهیزات اوالتراسونیک و…رد پای خود را در صنعت تجهیزات پزشکی گذاشته‌اند. اینکه تسلط لازم را بر این موضوع نداشته باشیم، بهتر است تجدیدنظری در اعتبار خودمان به عنوان مهندس پزشکی بکنیم.

یک فرضیه هرگز یک گزینه نیست!

در زندگی پیچیده اطلاعاتی امروز ما، یک فرضیه هرگز یک گزینه نیست. بنابراین، تشخیص بر اساس علائم صرفاً گاهی اوقات می تواند گمراه کننده باشد. تجهیزات آزمایش مناسب باعث اطمینان از آن می‌شود. PCBهای پزشکی تقریباً آنچه را که ما قضاوت نادرست از وضعیت پزشکی می‌نامیم حذف کرده‌اند. این شیوه زندگی و مردن ما را را دگرگون کرده است. پس خالی از لطف نیست اگر طراحان بردهای الکترونیکی پزشکی را که مسئول عملکرد صحیح وسایل پزشکی هستند، همچون پزشکان مسئول یک زندگی بدانیم.

همین ریسک و حساسیت بالای PCBها در حوزه پزشکی باعث شده که آن‌ها به شدت تخصصی باشند و این یعنی اگر بتوانید به آن‌ها مسلط شوید، درآمدهای بالایی کسب کنید.

برای آن‌ها که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار با سرمایه‌ پایین هستند

تقریبا تمام وسایل مورد نیاز برای طراحی و ساخت‌ بردهای الکترونیکی مانند هویه، سیم مسی، پیچ گوشتی های سایز کوچک، ست آچار ستاره ای، دریل دستی کوچک، مته در سایزهای مختلف، مایع فلکس، انبردست و… ارزان قیمت هستند.

از طرفی همان‌طور که گفتیم این حوزه در تجهیزات پزشکی بسیار تخصصی است و در دستگاه‌های مختلف این حوزه کاربرد دارد. بنابراین دارای یک بازار کار خوب و انحصاری است و گزینه‌ای مناسب برای آن کسانی است که به راه‌اندازی کسب‌وکار با هزینه‌های پایین فکر می‌کنند.

اگر به ورود به بازارهای بین‌المللی فکر می‌کنید

طراحی بردهای الکترونیکی در سایر کشورها نیز مانند ایران درآمد و امنیت شغلی بالایی دارد. پس می‌توانید به این شغل به عنوان آب باریکه‌ای برای ورود به بازار جهانی، دریافت پروژه و حقوق فکر کنید.

چرا این کارگاه؟

همانطور که گفتیم طراحی بردهای الکترونیکی یک گزینه مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار است، اما کسب‌وکار تنها با داشتن تخصص جلو نمی‌رود!

به همین منظور در این کارگاه علاوه بر گفتن نکات ضروری در طراحی و تعمیر بردهای الکترونیکی، روش‌های ورود به بازار کار و مارکتینگ نیز توضیح داده می‌شود.

سرفصل‌های وبینار

در این وبینار کلیه توضیحات فرآیند طراحی و تولید بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی و صنعتی آموزش داده میشود.

طراحی مدار

شبیه سازی در نرم افزار آلتیوم

چاپ pcb

مونتاژ و لحیم کاری

و نکات تعمیراتی و مهندسی معکوس

مخاطبین
  • دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته مهندسی پزشکی در همه گرایش‌ها بخصوص بایوالکتریک
  • مدیران شرکتهای تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید. هنگام ثبت نام 20% تخفیف با کد تخفیف vanda

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *