وزارت کار: اعطای اینماد به کسب‌وکارهای خانگی تسهیل شد

اینماد

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه کسب و کارهای نوین جوانان وندا به نقل از دیجیاتو، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار اعلام کرد دارندگان مجوز مشاغل خانگی نیازی به دریافت پروانه کسب مجازی ندارند. همچنین به این کسب‌وکارها نیز اینماد تعلق خواهد گرفت که پروسه آن ظرف چند ساعت انجام می‌شود.

به گزارش دیجیاتو و به نقل از ایسنا، «آزیتا همتیان» از تسهیل فرایند اعطای اینماد با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ابلاغ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: «اعطای اینماد به مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون نیاز به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی عملیاتی شده است.»

این تصمیم در آذرماه 1401 تصویب شده که بنابر اعلام همتیان، با هماهنگی‌های انجام‌شده، اخیراً اجرایی شده است:

«متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور هنگام دریافت اینماد در رسته‌های مرتبط، الزامی به دریافت پروانه کسب از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی ندارند و صرفاً با ثبت اطلاعات مجوز مشاغل خانگی و استعلام برخط از وزارتخانه مذکور، به‌صورت کاملاً سیستمی ظرف حداکثر چند ساعت، اینماد به آن‌ها اعطا خواهد شد.»

به گفته وی، فعالیت‌هایی که ماهیت مجازی داشته و معادلی در رسته فعالیت‌های مشاغل خانگی ندارند یا طبق ضوابط اختصاصی ابلاغی دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر اصناف، الزام به دریافت پروانه کسب مجازی دارند، همچنان نیازمند دریافت پروانه کسب مجازی از اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکارهای مجازی خواهند بود.

کسب‌وکارهای حوزه حمل‌ونقل زمینی مسافر (درون‌شهری) هوشمند، حمل‌ونقل زمینی بار (درون‌شهری) هوشمند، بستر درج آگهی، بازاریابی شبکه‌ای، آموزش در محل، حراج کالا (مزایده برخط) و فروش طلا و جواهر مواردی هستند که همچنان برای دریافت اینماد باید از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی پروانه بگیرند.

گفتنی است اینماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود و درحال‌حاضر مرجع صدور پروانه کسب‌وکار در فضای مجازی، اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی است. اما درخصوص مشاغل خانگی دارای مجوز، از وزارت کار این فرایند تسهیل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *