همایش اقتصاد هوشمند و توسعه مالی

اقتصاد هوشمند و توسعه مالی

با حضور بزرگان صنعت مالی و اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان کشور

اقتصاد هوشمند یک اقتصاد یادگیرنده و خودتطبیق است که مبتنی بر عوامل هوشمند شکل گرفته و با خاصیت خودتطبیقی و خود یادگیرندگی، تخصیص منابع وتصمیمات عاملان اقتصـادی (دولـت، بنگـاه‌هـا و خانوارها) بر پایه ی زیرساخت‌های هوشمند ومجموعه گسـترده‌ای از داده ها در جریان آزاداطلاعات با هدف افزایش رشد بهره‌وری صورت می گیرد. البته این نوع تخصیص جز با توسعه مالی ممکن نبوده و همین مهم لزوم تکامل توأمان این مفهوم کلی (اقتصاد هوشمند و توسعه مالی) را به تصویر می‌کشد. دراین نـوع اقتصاد،کنشگران، عملیات(فعالیت‌ها) و تعاملات(معاملات) خود را برپایه فناوری هوشمند وزیرسـاخت‌هـای اطلاعـاتی و ارتباطـاتی برخط انجام ورفتاری هوشمندانه از خودنشان می‌دهند. اقتصـاد هوشـمند بر نتایج و دستاوردها (زندگی وکسب وکار) تأکید دارد و نتیجه تکامل و ثمر دهی اقتصاد و فناوری هوشمند است. 
همچنین گفتنی است توسعه اقتصادی از توسعه در بازارهاي گوناگوني شامل بازار پول و سرمايه تشكيل شده است. اهميت توسعه بخش مالي كشور از آنجا نشات ميگيرد كه بخش مالي كارآمد، نقشي اساسي در تجهيز منابع مالي براي سرمايه‌گذاري، تشويق ورود و تجهيز سرمايه خارجي و بهينه سازي ساز و كار تخصيص منابع ايفا مي‌كند.
با نظر به موارد یاد شده و همچنین رسالت انجمن مالی ایران در خصوص ایجاد گفتمان طراحی مبانی نظری و عملیاتی بخش‌های مختلف حوزه مالی، انجمن علوم مالی ایران بر آن شد تا با برگزاری اولین همایش تخصصی “اقتصاد هوشمند و توسعه مالی”، گامی در جهت اعتلای این مباحث در کشور برداشته و زیرساخت‌های دانشی این مهم را مورد بررسی قرار دهد.
در این رویداد ملی، انجمن مالی ایران با دعوت از بزرگان صنعت مالی و اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان کشور، به بررسی این حوزه در کشور پرداخته و آخرین پیشرفت‌های این مهم در کشور را ذیل نظر و سخن ایشان به تصویر خواهد کشید.

برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *